اخبار

وزیر علوم در آیین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی:

رویکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، به سمت جامعه محوری در حرکت است

رویکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، به سمت جامعه محوری در حرکت است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امروز رویکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی به سمت جامعه محوری در حرکت است و این انتظاری کاملا درست است که مراکز علمی توان تأثیرگذاری بر جامعه را داشته باشند و این تأثیر را به درستی نشان دهند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف در این آیین که با همراهی دکتر نظرپور، معاون اداری مالی و مدیریت منابع این وزارت، معاونان وزارت ورزش و جوانان و رئیس و معاونان دانشگاه علامه طباطبایی در محل پردیس ۲ این دانشگاه برگزار شد، دکتر منصور غلامی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های تاثیرگذار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، اظهار داشت: امروز کشور ما از جمله کشورهای صاحب نام و موقعیت در حوزه علم و پژوهش در سطح جهان است و بر اساس رتبه‌بندی‌های سالیانه بین‌المللی در خصوص عملکرد مراکز علمی کشورهای مختلف، از جایگاه خوبی برخوردار است.

وزیر علوم با بیان اینکه آثار توفیقات علمی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی باید در سطح جامعه نمود داشته باشد، افزود: این رویکردی است که قریب به اتفاق دانشگاه‌های کشور در این مسیر حرکت می‌کنند. البته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای دستیابی به موفقیت در این راه، باید برای خود مأموریت تعریف کنند و برای حضور خود در هر نقطه از کشور دلیل و برای تحقق اهدافشان، برنامه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: اساتید دانشگاه‌ها در کنار فعالیت‌های علمی برتر، با تشکیل گروه‌های پژوهشی هدفمند و برنامه‌محور، به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه حرکت کنند که البته پیشبرد چنین برنامه‌هایی‌، هم انگیزه و اراده محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی، و هم حمایت های ملی را می‌طلبد.

دکتر غلامی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد حضور تعداد قابل توجهی از اساتید ایرانی در میان چهره‌های شناخته شده و تأثیرگذار علمی جهان هستیم، اظهار داشت: این مهم یکی از دستاوردهای قابل تأمل و مهم آموزش عالی کشور، طی ۴۲ سال بالندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر علوم افزود: جای بسی خوشبختی است که امروز دانش‌آموختگان و اساتید ما در قالب مراکز رشد، مراکز شتاب دهنده، واحدهای فناور، پارک‌های علم و فناوری در حال سرعت بخشیدن به حرکت در مسیر دانشگاه جامعه محور هستند.

شایان ذکر است؛ در این آیین وزیر علوم، ساختمان‌های شماره ۲ مرکز علوم شناختی دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشکده مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی، پژوهشکده علوم ورزشی و تندرستی، پژوهشگاه تحول علوم انسانی و پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات این دانشگاه را افتتاح کرد.

همچنین کلینیک حقوقی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، مرکز چین‌شناسی، اولین شتاب‌دهنده جامع علوم انسانی کشور (فلامینگو) و مجتمع آموزشی اقامتی شهید مهدیه و مرکز یادگیری واحدهای الکترونیکی (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) این دانشگاه نیز با حضور وزیر علوم به صورت آنلاین افتتاح شدند.

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۲۷
تعداد بازدید : ۵۳۸