اخبار

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت؛

امضای موافقت‌نامه بین سازمان یونسکو و جمهوری اسلامی ایران درخصوص تاسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی زلزله

امضای موافقت‌نامه بین سازمان یونسکو و جمهوری اسلامی ایران درخصوص تاسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی زلزله
با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، موافقت‌نامه بین سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و جمهوری اسلامی ایران درخصوص تاسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به امضاء رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این آیین که با حضور دکتر حجت‌اله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران و دکتر محمدکاظم جعفری، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله به صورت حضوری و مسئولان سازمان یونسکو در پاریس به صورت مجازی در محل وزارت علوم برگزار شد، دکتر غلامی با قدردانی از مسئولان سازمان یونسکو در حمایت از ایجاد مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی زلزله، اظهار داشت: در شرایط کنونی ایجاد این مرکز علمی اهمیت فراوانی دارد و تاسیس این مرکز می‌تواند با رویکردی علمی از مخاطرات زلزله تا جای ممکن پیش‌گیری کند.

وزیر علوم با اشاره به همکاری‌های مناسب سازمان یونسکو در قرار دادن مراکز فرهنگی و تاریخی ایران در فهرست جهانی، از همکاری‌های مشترک این سازمان با جمهوری اسلامی ایران در موارد مختلف قدردانی کرد.

سپس دکتر ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران نیز با بیان اینکه تاسیس این مرکز بیش از ۴ سال است که در جریان می‌باشد، گفت: راه‌اندازی این مرکز منطقه‌ای، امکان کسب و تبادل تجربیات علمی و پژوهشی در خصوص زلزله را فراهم می‌کند.

وی افزود: کشورهایی که عضو این مرکز منطقه‌ای خواهند شد، کانونی برای ثبت و تبادل آرای علمی و فناوری درخصوص زلزله خواهند بود و این کار برای نجات جان انسان‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا بسیار موثر است.

در پایان این نشست وزیر علوم، موافقت‌نامه سازمان یونسکو و جمهوری اسلامی ایران درخصوص تاسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی زلزله را امضاء کرد.

گفتنی است این مرکز به عنوان مرکز نوع دوم تحت حمایت سازمان یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری ناشی از وقوع زلزله راه‌اندازی می‌شود.

۲ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۵۵
تعداد بازدید : ۵۶۱