اخبار

در دبیرخانه شورای عالی عتف رخ داد:

بررسی باز طراحی گزارش پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری کشور در حوزه حمل و نقل و عمران

بررسی باز طراحی گزارش پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری کشور در حوزه حمل و نقل و عمران
در یکصد و چهارمین نشست کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران شورای عالی عتف باز طراحی گزارش پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری کشور در حوزه حمل و نقل و عمران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف در ابتدای این نشست دکتر محمود صفارزاده دبیر کمیسیون تخصصی توضیحاتی در خصوص ضعف¬های گزارش موجود و لزوم به روز رسانی و باز طراحی گزارش پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری در کشور ارائه کرد. وی ضمن معرفی روش پیشنهادی دبیرخانه شورای عالی عتف برای این کار و جزئیات نحوه انجام کار، خاطر نشان کرد که در گام اول بایستی چالش ها و نیازهای پیشران در حوزه جمع بندی گردد و در گام های بعدی به احصاء شاخص های کارایی و اثربخشی پرداخته شود. شایان ذکر است به استناد ماده (2) آیین نامه اجرایی نظام پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری، دبیرخانه شورا مکلف است به منظور ارائه تصویر واقعی و شفاف از وضعیت علم، فناوری و نوآوری کشور، گزارش این حوزه را تهیه و به مراجع ذی صلاح ارسال کند و از زمان تصویب این آیین نامه این گزارش ها تهیه و منتشر شده است اما این گزارش ها نیازمند بازنگری است که دبیرخانه با همکاری کمیسیون های تخصصی در حال پیگیری و اصلاح شاخص های این حوزه است. 

 در ادامه دکتر منیری، کارشناس کمیسیون به توضیح در خصوص پیش نویس چالش های حوزه حمل و نقل و عمران (که با توجه به نظرات اعضای محترم در جلسات گذشته کمیسیون جمع آوری شده بود) پرداخت و از اعضای محترم خواست تا نظرات خود را در خصوص چالش ها اعلام کنند. در پایان نیز مواردی همچون بالا بودن آمار تلفات در تصادفات رانندگی، پایین بودن عمر مفید ساختمان‌ها در کشور، پایین بودن مقاومت ساختمان ها و بناهای زیرساختی در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله، عدم استفاده از تکنولوژی های نوین در صنعت حمل و نقل و ساختمان، سوء مدیریت در جمع آوری پسماند شهری، سوء مدیریت منابع آب و عدم استفاده از مصالح بازیافتی در صنعت راه و ساختمان به عنوان چالش¬های پیشران حوزه از سوی اعضای محترم حاضر در جلسه معرفی شدند. 

در پایان مقرر شد تا سایر اعضا نیز نظرات خود را به کمیسیون ارسال کنند تا در جلسه آینده در خصوص چالش های پیشران و شاخص های درونداد و برونداد آن¬ها جمع بندی شود.

 
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۷
تعداد بازدید : ۶۸۵