اخبار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پنجمین همایش آموزش عالی اعلام کرد:

بررسی دستاوردهای آموزش مجازی در دوران کرونا نشان دهنده وجود ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌ فناوری

بررسی دستاوردهای آموزش مجازی در دوران کرونا نشان دهنده وجود ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌ فناوری
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارزیابی‌های به کارگیری آموزش مجازی در سیستم آموزشی کشور از زمان شیوع کرونا، گفت: بررسی و نگاه به دستاوردهای آموزش مجازی در این بازه زمانی نشان می دهد که ما سرمایه خوبی را در حوزه فناوری داشته‌ایم که شاید تا قبل از شیوع کرونا به آن توجه کامل نمی‌شد اما این شرایط سبب شد تا با به کارگیری ظرفیت‌ها و تلاش و همکاری دانشگاه‌ها، امروز آنچه در این زمینه محقق شده، بسیار بیشتر از سال گذشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه الزهرا، پنجمین همایش آموزش عالی با محوریت تقدیر از سرآمدان آموزشی دانشگاه‌های وزارت علوم و بررسی روندهای جاری و آتی آموزش عالی در شرایط همه گیری کرونا و پس از آن، با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، دکتر مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا س، دکتر خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم و جمعی از مسئولان آموزش عالی و اساتید به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه الزهرا س در حال برگزاری است.

وزیر علوم در این همایش در سخنانی با اشاره به تجربیات آموزش عالی در حوزه آموزش الکترونیکی اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا، یکی از بخش‌هایی که خیلی خوب توانست خود را با شرایط تطبیق دهد، بحث آموزش مجازی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی بود که با بسترسازی و بهره‌مندی از فضای مجازی امکان‌پذیر شد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تجربه دانشجویان، اساتید و مدیران در تکمیل، اصلاح و بروزرسانی بخش‌های فناوری در این مدت، سرمایه و تجربیات ارزشمندی را در حوزه آموزش عالی شکل داد، تصریح کرد: امیدواریم در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی این سرمایه‌ها به خوبی مورد استفاده قرار گیرد تا در مناطق و دوره‌های زمانی مختلف نیز امکان استفاده از آن فراهم شود.

دکتر غلامی در ادامه ضمن تشکر از همه تلاشگران جهت مدیریت و پیشبرد آموزش مجازی در حوزه آموزش عالی گفت: برای اینکه بتوان تجربیات بدست آمده طی این مدت را برای آیندگان نیز حفظ کنیم، لازم است تا چالش‌ها و فرصت‌های این عرصه را نیز مورد بررسی قرار داده و برنامه مشخصی را برای ارائه خدمات آموزشی تدوین کنیم تا در آینده این موضوع تقویت شود.

وی با بیان اینکه در تحقق برنامه‌های آموزش عالی باید برنامه‌ها را متناسب با آن تطبیق دهیم و برنامه‌های گذشته را نیز اصلاح کنیم، افزود: اکنون تجارب سایر مراکز علمی دنیا نیز در این حوزه به خوبی قابل دسترسی بوده و بهره برداری از این تجارب می‌تواند ما را در بهبود آموزش مجازی کمک کند تا در ارزیابی فعالیت‌ها و دستاوردها، معیار و شاخص بهتری برای برنامه‌های آتی در اختیار داشته باشیم.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۴۲۱