اخبار

یکصد و دهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و عمران برگزار شد

یکصد و دهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و عمران برگزار شد
در یکصد و دهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و عمران به «جمع‌بندی نظرات اعضای کمیسیون در خصوص بندهای مربوط به علم، پژوهش و فناوری در لایحه بودجه 1401» و «ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص به‌روزرسانی اولویت‌های علم و فناوری کشور» پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف در ابتدای این جلسه خلاصه و جمع‌بندی نظرات کمیسیونهای تخصصی شورای عالی عتف و کمیسیون تخصصی حمل‌ونقل و عمران در خصوص بندهای مربوط به علم، پژوهش و فناوری در لایحه بودجه سال 1401، گزارشی به اعضای محترم کمیسیون ارائه شد. در این خصوص اعضای کمیسیون تخصصی حمل‌ونقل و عمران تأکید داشتند که اصلاحات اساسی در قانون بودجه موردنیاز است و قوانین فعلی به‌هیچ‌عنوان باعث توسعه علم و فناوری در کشور نخواهد شد. از مهمترین اصلاحات موردنیاز در بند ه تبصره 9 قانون بودجه میباشد که پیشنهاد می شود این بند شامل 1 تا 3 درصد بودجه هزینه ای، تملک دارایی و سرمایه ای باشد و دستگاه های اجرایی مکلف باشند تا این بودجه را هزینه کنند که مقرر شد تا اصلاحات مدنظر اعضای محترم کمیسیون در خصوص بندهای مرتبط با علم، پژوهش، فناوری و نوآوری در قانون بودجه سال 1401 به دبیرخانه شورای عالی عتف منعکس گردد لازم به ذکر است بند مذکور به هزینه کرد یک درصد (1%) از اعتبارات هزینه¬ای تخصیص یافته به دستگاه¬های اجرایی(به استثنای فصول 1و6) به امور پژوهشی و توسعه فناوری اشاره دارد. همچنین در خصوص هزینه کرد حداقل 40 درصد از اعتبارات شرکت¬ها، بانک¬ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت در بستر سامانه ساتع پیشنهاد شد تا مانده اعتبارات هرسال به سال بعد منتقل شود. 

علاوه بر این خلاصه فعالیت های کمیسیون تخصصی حمل‌ونقل و عمران در خصوص احصا اولویت های پژوهش و فناوری در سال 1400 نیز توضیحاتی از جانب دکتر صفارزاده دبیر کمیسیون ارائه شد.

۲۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۶۱۰