اخبار

بازدید از پهنه بندر نوآوری بوشهر

بازدید از پهنه بندر نوآوری بوشهر
کارگروه راهبری ستاد منطقه ویژه از پهنه بندر نوآوری بوشهر بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این بازدید یک روزه، اعضای کارگروه ستاد منطقه ویژه از مراکز و فعالیت­های فناورانه­ پهنه بندر نوآوری بوشهر بازدید و با ظرفیت ها و توانمندی های پهنه هدف آشنا شدند.

دکتر عبدالمجید مصلح، رییس دانشگاه خلیج ­فارس که هیات بازدید کننده را میزبانی و همراهی می­کرد از بازدید مراکز و فعالیت­ های فناورانه­ در نوبت صبح و بعد از ظهر زیر خبر داد:

1- بازدید از پژوهشکده میگو (طرح توزیع آبزی­ پروری، تولید میگوی عاری از بیماری و طرح spf

2- بازدید از مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری و شرکت­های فعال در زمینه زیست ­فناوری، هوشمندسازی و حوزه الکترونیک دریایی؛

3- بازدید اجمالی از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی و موقعیت قرارگیری آنها در پهنه؛

4- بازدید از دانشگاه و پژوهشکده خلیج ­فارس (فعالیت ­های حوزه آبزی­ پروری، زیست­ فناوری دریایی، جلبک)؛

5- بازدید از فعالیت ­های حوزه شبکه ­های توزیع برق و حفاظت؛

6- بازدید از طرح­هایی که در زمینه اینترنت اشیاء فعالیت دارند. بطور خاص پلتفرم اینترنت اشیاء که در پهنه ناحیه نوآوری عملیاتی شده و کل پهنه را نیز پوشش می­دهد؛

7- بازدید از شرکت­های مستقر در مجتمع فناوری مروارید؛

8- بازدید از پردیس فناوری دانشگاه خلیج ­فارس؛

9- بازدید از مرکز بین­ المللی توسعه نرم­ افزار که عمدتاً اپلیکیشن ­های موبایل را توسعه و فعالیت­های صادراتی با هدف ارز آوری را انجام می­دهند؛

رییس دانشگاه خلیج فارس از برگزاری جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری استان در پایان بازدید و با حضور بازیگران حوزه علم و فناوری و با ریاست معاون استاندار محترم استان خبر داد و گفتند: ما در این جلسه طرح بندر نوآوری بوشهر و ظرفیت ها و پتانسیل های آن را ارائه کردیم و حاضرین در جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دکتر مصلح در ارتباط با نتایج حاصل از جلسه گفتند: : خدا را شکر ما همکاری و ارتباطات خوبی در استانداری بوشهر داریم. در واقع شروع کار منطقه ویژه علم و فناوری از استانداری انجام بوده است و مجموع ذینفعان (استاندار استان، معاونان استان، سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر بازیگران) تاکنون مشارکت فعالی داشتند و در این جلسه نیز که در واقع اولین جلسه در دولت جدید است، معاون محترم استاندار و بقیه اعضای محترم حمایت جدی خود را از اجرای برنامه پیش­رو، زیرساخت­ها و هماهنگی­ های مدیریتی اعلام داشتند.

 

 

۱۱ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۵۴۸