اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

جشنواره شیخ بهائی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش‌بنیان نقش موثری دارد

جشنواره شیخ بهائی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش‌بنیان نقش موثری دارد
دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر نقش جشنواره شیخ بهایی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش‌بنیان گفت: برگزاری جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و پوشش رسانه‌ای پررنگ آن، می تواند اشتیاق نسل جوان کشور را به موضوعات دانش‌بنیان و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری افزایش دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف در نشست خبری برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، محور اصلی برگزاری این جشنواره را توجه به علم نافع (علمی که به همراه عمل باشد) دانست که در زندگی و آثار عالم بزرگ قرن دهم هجری، تبلور داشت.

وی افزود: تشویق صاحبان ایده‌های نوآورانه و فناورانه به مطرح کردن ایده‌های خود در یک فضای گسترده و رقابتی و ایجاد رقابت بین شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا برای جذب سرمایه‌گذار، از جمله اهدافی است که جشنواره شیخ بهایی تاکنون به خوبی آن را دنبال کرده است.

دکتر رحیمی از برگزاری جشنواره شیخ بهایی به عنوان یک فرصت مناسب یاد کرد تا جوانان و دانش‌آموختگان کشور، عملی شدن فرآیند تبدیل ایده به محصول را مشاهده کنند و به سمت ایحاد کسب و کارهای مبتنی بر دانش حرکت کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم همچنین با اشاره به قدمت و سابقه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین و بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری وزارت علوم به عنوان میزبان جشنواره شیخ بهایی، از برگزاری نمایشگاه فناوری‌های آینده‌نگر توسط این شهرک در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال جاری خبر داد.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۳۵۳