اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف خبر داد: خروج کشور از مرحله تولید تک بعدی علم

دبیرکل شورای عالی عتف خبر داد: خروج کشور از مرحله تولید تک بعدی علم
دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی عتف از خروج کشور از مرحله تولید تک بعدی علم یعنی پژوهش خبر داد و گفت: اکنون ما فهم درستی نسبت به توسعه فناوری در کشور داریم.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف و به نقل از ایرنا، «دکتر وحید احمدی» روز شنبه در نشست استانی مناطق ویژه علم و فناوری در مرکز تحقیقات سیاست های علمی کشور با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر مرحله ورود به فناوری در زندگی و اشتغال مردم را تجربه می کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری را یکی از موضوعات حساس کشور عنوان کرد و گفت: دولت نیز توجه ویژه ای نسبت به ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری دارد.

وی گفت: براساس قانون، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری باید به بحث مناطق ویژه علوم، تحقیقات و فناوری ورود کرده و نیز در بخش صدور مجوزها و آماده سازی فضا و ساماندهی امور، ابتکار عمل را در دست گیرد.

احمدی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر با رویکرد دولت تدبیر و امید فضای نسبتا خوبی در بخش مناطق ویژه علم و فناوری ایجاد شده است.

وی گفت: مناطق ویژه علم و فناوری یکی از نقاط قوت مصوبات و قوانین پیشرفته کشور ما و هم تراز با کشورهای پیشرفته است که پایه های اقتصاد دانش بنیان را تشکیل می دهد.

وی در تعریف مناطق ویژه علم و فناوری گفت: این مناطق مجموعه ای از امکانات علمی، صنعتی و تولیدی، تحقیقاتی افراد و اطلاعات را براساس یک نظام مدون به هم پیوسته تشکیل می دهد که در نهایت منجر به ارتقای فناوری در کشور می شود.

وی حوزه پارک های علم و فناوری را یکی از معرفه های رشد علم و فناوری برشمرد و افزود: در رشد علم و توسعه، کمیت و کیفیت مقالات علمی و همچنین فناوری از معیارهای مهم است.

وی وضعیت کشور در زمینه تعداد تولید مقالات علمی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اکنون آمار و ارقام نه تنها رکودی را نشان نمی دهند بلکه از یک حالت پایدار و روبه رشد در این زمینه حکایت دارند به طوری که در حوزه استنادات و وضعیت کیفی مقالات علمی نیز رشد قابل توجهی مشاهده شده است.

نشست نمایندگان استانی مناطق ویژه علم و فناوری روز شنبه با حضور وحید احمدی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به منظور ارایه گزارش فعالیت های انجام شده در استان ها جهت راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری برگزار شد.
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۲,۳۷۰