اخبار

درهای ایمیدرو به روی شرکت های دانش بنیان و فناور باز است

درهای ایمیدرو به روی شرکت های دانش بنیان و فناور باز است
مدیر آموزش و پژوهش و فناوری ایمیدرو، در ارتباط با برگزاری نمایشگاه تستا اعلام کرد: درهای ایمیدرو به روی شرکت های دانش بنیان و فناور باز است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، مدیر آموزش و پژوهش و فناوری ایمیدرو همزمان با برگزاری نمایشگاه تستا و نمایشگاه پژوهش و فناوری  اعلام کرد: در راستای ارتباط بین دانشگاه و صنعت، درهای ایمیدرو به روی شرکت های دانش بنیان و فناور باز است.

دکتر غلامرضا ملاطاهری در ابتدای این گفتگو با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط صحیح  بین فضای دانشی و بخش صنعتی دارد از توجه رسانه ها بویژه دست اندرکاران تستا در توجه به موضوع اطلاع رسانی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه تشکر کرد.

وی  گفت؛ ایمیدرو یک هلدینگ معدنی و صنعتی  است و در زمینه اکتشاف،  استخراج و فرآوری و استحصال مواد معدنی فعالیت می کند و در این زمینه پروژه های بسیاری را در سراسر کشور در دست انجام دارد.

دکتر ملاطاهری با اشاره به اینکه ایمیدرو با ادغام  وزارت معاون و فلزات سابق و وزارت صنایع در سال 1381  شکل گرفت گفت: ایمیدرو در حال حاضربیش از 12 میلیارد دلار پروژه معدنی از قبیل فولاد، مس، سرب و روی، طلا و ...دردست انجام دارد. 

وی با تصریح اینکه ایمیدرو یک سازمان توسعه ای است گفت: یکی از ماموریت های ایمیدرو توانمندسازی و ارتقا بهره وری است و  حمایت از پژوهش های کاربردی، توسعه فناوری و ایجاد تکنولوژی و توسعه آموزش برای ستاد و بخش خصوصی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی  از برنامه ها و ماموریت های این سازمان است.

مدیر آموزش و پژوهش و فناوری ایمیدرو افزود: در شرایط تحریم یکی از سیاست های ما استفاده از ظرفیت های موجود، انجام طرح ها و پروژه های بهره وربا همکاری دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان است. ارتقا بهره وری یکی از استراتژی های ایمیدرو و اهداف پروژه های پژوهشی ماست که آن را دنبال می کنیم.

مدیر آموزش و پژوهش و فناوری ایمیدرو از افزایش شاخص هزینه های مراکز تحقیق و توسعه کشور از نیم درصد GDP به یک و دو دهم درصد خبر داد و اعلام کرد: این موضوع به دلیل قوانینی است که در این حوزه شکل گرفته است و در همین راستا ایمیدرو جزو سازمان های دولتی برتر کشور بلحاظ حجم و تعداد قراردادهای پژوهشی می باشد. 

وی به همکاری های خوب ایمیدرو با دانشگاه ها و مراکز علمی  اشاره کرد و گفت: ایمیدرو در این حوزه عملکرد خوبی دارد و در هشت ماهه  سال 1400 توانسته است تعداد 22 طرح مهم پژوهشی را با رقم بیش از 10 میلیارد تومان برنامه ریزی و اجرا نماید. 

مدیر آموزش و پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه نیازهای فناورانه را هر سال  از بخش های مختلف استخراج می کنیم گفت: سالانه بیش از 100 عنوان طرح  براساس نیازهای فناورانه به دست ما می رسد و این طرح ها به عبارتی تقاضا محور هستند و طرح های کاربردی ما براساس نیازها و تقاضای واحدها تعریف  می شوند,  به نحویکه بعد از انجام طرح نتایج طرح توسط ایمیدرو به بخش های مختلف جهت اجرا ابلاغ می شود .

دکتر ملاطاهری به برگزاری نمایشگاه تستا اشاره کرد و گفت: نمایشگاه های زیادی در کشور برگزار می شود ما به عنوان ایمیدرو در بیشتر نمایشگاه ها حضور داریم و تلاش می کنیم با ایجاد ارتباط موثر راه را برای ورود شرکت های دانش بنیان و فناور به داخل بخش صنعت  هموار و فراهم کنیم.

همچنین دکتر فرشاد با تشکر از نگاه وزارت علوم در توجه به موضوع ارتباط و صنعت و انجام پژوهش های کاربردی گفت: یکی از قوانین خوبی که در سال های اخیر تصویب شده این است که شرکت های سودده باید 40 درصد از بودجه های پژوهشی خود را به خرانه دولت واریز نمایند و طرح ها و نیازهای خود را در سامانه ساتع ثبت نمایند که این موضوع موجب شده حمایت های خوبی از بخش پژوهش صورت گیرد.

وی افزود: حدود 7 میلیارد تومان در سال 98، نه و دو دهم میلیارد تومان در سال 99 حدود و در سال 1400 نیز به 21 میلیارد تومان به خزانه واریز کردیم  و توانستیم تا کنون  75 پروژه را تعریف کنیم که عملکرد خوبی را در ارتباط بین صنعت و دانشگاه نشان می دهد.

۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۶۵۹