<h1>به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این جلسه، در مورد آخرین وضعیت طرح کلان «توسعه فناوریهای کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره در طراحی و ساخت» به عنوان یکی از طرحهای کلان مورد حمایت شورای عالی عتف و زیرمجموعه کمیسیون ارائه گزارش و بحث شد. دکتر جهانگیری از اعضای گروه پژوهشی طرح فوقالذکر ضمن تشریح چشمانداز طرح که ایجاد ساختاری دائمی و توانمند در کشور که صاحب فناوریهای کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای مسافری در سطح بینالمللی است به تشریح دستاوردهای طرح پرداخت. وی بیان کرد که صد درصد فاز اول طرح شامل طراحی مفهومی هواپیمای مسافری 150 نفر انجام شده است و در این خصوص 868 جلد گزارش فنی طراحی مفهومی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تدوین شده است. وی به جلب مشارکت بهرهبرداران از جمله حمایت شورای عالی عتف، تعریف و اجرای زیرپروژههای اولویتدار، مشارکت با شرکتهای طراح و سازنده هواپیما و سیستمهای هوایی در دنیا، استفاده از فناوریهای بهدست آمده در صنایع دیگر (نظامی، خودرو، ریلی و ...) اشاره کرد. دکتر جهانگیری همچنین به قرارداد توسعه طراحی هواپیمای جت 72 نفره که ذیل این طرح کلان در سال 1399 منعقد شده است، اشاره کرد و خواستار حمایت از طرح در در شورای عالی عتف شد.</h1> <h1>شایان ذکر است پیش از دستور این جلسه به مباحث مطرح شده و پاسخ به سوالات مطروحه در خصوص قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانشبنیان و تجاریسازی نوآوریها و اختراعات اختصاص داشت که مهندس عباسی، کارشناس دبیرخانه شورای عالی عتف به سه اقدام شورا که شامل 1- سیاستگذاری و برنامهریزی برای اجرای قانون؛ 2-اجرای قانون و 3-پیگیری اجرای قانون فوقالذکر بود، اشاره و اقدامات انجامشده را تشریح کرد. </h1> <div> </div>