اخبار

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم:

صندوق‌های پژوهش و فناوری حضور جدی‎تری در دانشگاه‌ها داشته باشند

صندوق‌های پژوهش و فناوری حضور جدی‎تری در دانشگاه‌ها داشته باشند
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهان حضور جدی‌تر صندوق‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها شد و گفت: یکی از مشکلات دانشگاه‌های کشور عدم حضور جدی صندوق‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها است که باید در این زمینه تدبیری اندیشید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی خیرالدین در نشست با رئیس هیات عامل و معاونان صندوق نوآوری گفت: در دانشگاه‌های کشور برای اینکه ایده‌ای به نمونه آزمایشگاهی تبدیل شود، نیاز به امکانات دارد و در این زمینه وجود سرمایه برای تامین تجهیزات ضروری است.

وی مشکل دیگر در دانشگاه‌های کشور را رها کردن ایده‌های با قابلیت تجاری‌سازی عنوان کرد و گفت: می‌توان در دانشگاه‌ها به کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری ایده‌های نوآورانه را به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کرد، لذا باید به این مسئله توجه داشته باشیم تا خلاء‌ها رفع شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: از جمله مشکلات دانشگاه‌های کشور این است که صندوق‌های پژوهش و فناوری آنچنان که باید، وارد دانشگاه‌ها نشده‌اند تا به تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و فناورانه کمک کنند.

دکتر خیرالدین با تاکید بر ضرورت تقویت شتابدهنده‌های دانش بنیان برای حمایت از ایده‌های فناورانه گفت: برای افزایش شتابدهنده‌ها باید برنامه‌ریزی کنیم تا از صاحبان ایده حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی در پایان مهمترین اولویت معاونت فناوری وزارت علوم را ارتباط و تعامل قوی بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد و گفت: ما در این زمینه همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این تعامل به بهترین شکل ممکن برقرار شود.

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۲۳۶