اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

باید کرسی‌های خود را در مجامع علمی بین المللی حفظ کنیم

باید کرسی‌های خود را در مجامع علمی بین المللی حفظ کنیم
دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر تلاش بیشتر برای حضور قدرتمند در مجامع علمی بین المللی مانند سرن و یونسکو گفت: باید کرسی های موجود ایران در مجامع بین المللی را حفظ کنیم و به دلیل مشکلاتی مانند عدم پرداخت حق عضویت این جایگاه‌ها را از دست ندهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی در نشست تخصصی دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: دیپلماسی علمی آنچنان مهم است که دو کشور آمریکا و روسیه حتی در ایام جنگ سرد هم ورور و خروج دانشمندان و ورزشکاران کشور رقیب را به کشورهای خود ممنوع نمی کردند.

وی با تاکید بر اینکه ایران هرگز از طرف دانشمندان برای چانه‌زنی استفاده نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشمندان کشور کرسی‌های بین‌المللی را با زحمت دریافت کرده‌اند و پیشنهاد می‌شود که وزارت امور خارجه کمک کند کرسی‌های علمی را در سازمان‌های بین‌المللی کسب کنیم و ما دانشمندانی داریم که بتوانند این کرسی‌ها را اشغال کنند.

دکتر صالحی به برگزاری اولین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه در ایران در ۳.۵ سال قبل اشاره کرد و گفت: در آن زمان من رئیس این کمیسیون بودم و ۵۶ کشور عضو به ایران آمدند، ولی من اجازه دریافت و ارسال ایمیل نداشتم و برای دریافت ایمیلی ۳ روز زمان برد تا اجازه لازم صادر شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم تاکید کرد: باید برخی موانع که در زمینه دیپلماسی علمی وجود دارد برداشته شود و مسئولان به مدیران علم و فناوری کشور اعتماد داشته باشند.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۷۳۴