اخبار

شصت و نهمین جلسه کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف برگزار شد

شصت و نهمین جلسه کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف برگزار شد
در این جلسه دکتر یونس پناهی با اکثریت آراء اعضای کمیسیون به ریاست کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در ابتدای این نشست، دکتر یونس پناهی با اکثریت آرای اعضای کمیسیون  به ریاست کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف انتخاب شد. به استناد آیین نامه کمیسیون های تخصصی، رییس کمیسیون‌ تخصصی ترجیحاً از میان نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون، با رأی موافق اکثریت اعضا انتخاب و با حکم رییس کمیسیون دائمی (نایب رییس شورا) منصوب می‌شود. دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده وزارت بهداشت در کمیسیون سلامت شورای عالی عتف است. 

در دستور دوم دکتر حمیدرضا خرم خورشید طی ارائه ای، به بررسی اختتام طرح ثبت شده در سامانه سمات ملی با عنوان «تعیین جایگاه استفاده از آزمایشNIPT  در غربالگری ناهنجاری های کروموزومی در سه ماهه اول بارداری بر اساس پروتکل Contingent با استفاده از روش Reflexed DNA testing  در جامعه ایرانی طی سالهای 1399-1398» پرداخت.  وی هدف از انجام این طرح را افزایش کیفیت خدمات غربالگری و کاهش هزینه های اقتصادی و روانی وارده بر نظام سلامت و خانواده دانست.

در دستور سوم دکتر شقایق حق جوی  دبیر کمیسیون در خصوص پیشنهاد تغییر روند بررسی طرح های ثبت شده در سامانه سمات با اشاره به اینکه مبلغ برخی از طرح های ثبت شده بالاست، گفت: لازم است در خروجی های قابل تحویل توسط مجری بازنگری شود. برای اختتام و تسویه طرح ها لازم است مجری طرح علاوه بر ارایه گزارش نهایی، به ازای هر صد میلیون ریال بودجه طرح،  بروندادی معادل یک امتیاز از جدول مورد تصویب کمیسیون ارائه دهد. تصمیم‌گیری در خصوص جدول مذکور به جلسه بعد کمیسیون موکول شد.

 
۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳
تعداد بازدید : ۶۳۴