اخبار

راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری به کمیسیون دائمی شورای عالی عتف رسید

راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری به کمیسیون دائمی شورای عالی عتف رسید
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قرار است تا موضوع راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری در جلسه آتی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شود تا بتوان هرچه زودتر مصوباتی درباره شکل گیری این مناطق در کشور داشت.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایرنا دکتر وحید احمدی گفت: مناطق ویژه علم و فناوری از جمله موضوعات حساس کشور است که نیاز به توجه ویژه دولت دارد.

*** از حمایت های سایر شوراها استقبال می کنیم/تنها مرجع تصمیم گیری شورای عالی عتف است

احمدی اظهار داشت: براساس ایین نامه مصوب دولت سازماندهی برنامه ریزی و تصویب برای ایجاد و ساماندهی و ایجاد هرگونه تغییرات در کریدورهای فناوری (مناطق ویژه علم و فناوری) به عهده شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است و دیگر نهادها به نوعی کمک کننده این مجموعه محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد تصور می کنند که شورای عالی عتف وابسته به وزارت علوم است گفت: در حالی که شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با ریاست رییس جمهوری و حضور تمامی دستگاههای اجرایی وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت و دیگر وزارت خانه های اصلی در حوزه صنعتی و اجرایی کشور، فرهنگستان ها، نمایندگان مجلس ونماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه ها و مراکز پزشکی تنها مرجع قانونی برای ورود به کریدورهاست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از مصوبات دیگر نهادها از نظر کمک رسانی استقبال می کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: اعتقادمان بر این است که شرایط کشور از نظر علم و فناوری به گونه ایست که مناطق ویژه علم و فناوری باید به نتیجه برسد؛ اکنون آمادگی لازم در نهادهای اجرایی در کشور ایجاد شده است و ظرفیت بالایی برای ایجاد این مناطق وجود دارد.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات وفناوری تاکید کرد: کار کارشناسی زیادی در بدنه مقامات استان های کشور برای راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری در کشور انجام شده است و اکنون نمایندگان استان ها منتظرند تا شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه تصمیات سازنده ای را بگیرد و خلا های موجود را رفع کند.

وی گفت: مجموعه مشکلات این کریدورهای علم و فناوری مشکلات متفاوت است؛ برخی استان ها فعالیت های زیادی در این زمینه انجام داده و برخی استان ها عقب هستند؛ در مرحله نخست استان های مختلف کشور هم فاز شده و نیازهای استان ها دسته بندی می کنیم تا بتوان تصمیم گرفت که در مرحله نخست به کدام دسته از نیازها باید پرداخت.
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۲,۸۴۷