اخبار

دویست و دوازدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف برگزار شد

دویست و دوازدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف برگزار شد

دویست و دوازدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار و گزارش عملکرد بند (و) تبصره (9) قانون بودجه سال 1401 کل کشور و دو طرح اجرایی بلندمدت سرمایه‌گذاری کلان "آزمون‌های الکترونیکی سازمان سنجش و آموزش کشور" و جوانی جمعیت" بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این جلسه ابتدا گزارش عملکرد بند (و) تبصره (9) قانون بودجه سال 1401 کل کشور ارائه شد و مقرر شد مشابه سال‌های گذشته اعتبارات سال 1401 نیز بصورت امانی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی انتقال یابد و از آنجایی که به استناد بند (و) تبصره (9) قانون بودجه کل کشور، تعهدات مشمولین این بند قانونی برای قراردادهای ثبت شده در سامانه ساتع، می‌بایست تا پایان سال 1401 با مؤسسه مجری تسویه شود ، مقرر شد شرکت ها/مؤسسه های کارفرما متناسب با پیشرفت کار و یا به صورت تعهدی، مبالغ قراردادها را تا پایان سال 1401 از طریق سامانه ساتع به حساب دانشگاه‌ها و مؤسسات مجری واریز نمایند.

در این جلسه همچنین کلیات طرح‌های اجرایی بلندمدت سرمایه‌گذاری کلان «آزمون‌های الکترونیکی سازمان سنجش و آموزش کشور» و «جوانی جمعیت» مورد تصویب قرار گرفتند. لازم به ذکر است اولویت‌بندی و انتخاب طرح‌های اجرایی بلند‌مدت سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های آموزشی و پژوهشی و فناوری از مهمترین وظایف و اختیارات شورای عالی عتف است که در ماده 4 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب مجلس شورای اسلامی - 18/05/1383 -  ذکر شده است. بنابراین در فرآیند تصوب این طرح در شورای عالی، لازم است در کمیسیون دائمی مطرح و تایید شود.


۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۶۶۸