اخبار

تفاهم‌نامه‌ای برای هماهنگی میان بازیگران زیست بوم فناوری و صنایع پتروشیمی

تفاهم‌نامه‌ای برای هماهنگی میان بازیگران زیست بوم فناوری و صنایع پتروشیمی

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از خبرگزاری ایرنا- تفاهم نامه همکاری وزارت علوم و صنایع پتروشیمی خلیج فارس در راستای رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه صنایع پتروشیمی کشور و حمایت از تولید دانش بنیان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرعامل این شرکت به امضا رسید.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، هدف اصلی این تفاهم نامه، همکاری و هماهنگی میان بازیگران زیست بوم حوزه فناوری و نوآوری به منظور رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه صنایع پتروشیمی کشور و حمایت از تولید دانش بنیان است.

شناسایی و دسته بندی نیازهای صنایع پتروشیمی کشور و جهت دهی آنها در قالب سامانه نیازها و ایده ها (نان) و ساتع، تدوین برنامه های ساخت داخل، مشارکت برای ایجاد فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در شرکت های وابسته و حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری برای رفع نیازهای پژوهشی شرکت های وابسته به صنایع پتروشیمی خلیج فارس و حمایت مستمر از برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تقاضا محور از تعهدات هلدینگ خلیج فارس در این تفاهم نامه سه ساله است.

بسترسازی ایجاد دوره های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، دستیار فناور و محقق پسادکتری در شرکت های وابسته به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تعریف همکاری های ارتباط دانشگاه با صنعت و شناسایی موانع داخلی سازی در صنایع پتروشیمی و تلاش برای رفع آنها از تعهدات وزارت علوم و دبیرخانه شورای عتف در این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه مقرر شده است کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان طرفین و برای اجرای مفاد این تفاهم نامه برنامه ریزی کند. جلسات این کارگروه حداقل فصلی یکبار برگزار می‌شود.

 

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۵۷۷