اخبار

هفدهمین نشست دبیران کمیسیون های تخصصی برگزار شد.

هفدهمین نشست دبیران کمیسیون های تخصصی برگزار شد.

هفدهمین نشست دبیران کمیسیون­های تخصصی با حضور دکتر صالحی دبیرکل شورا برگزار و در ارتباط با شرح وظایف کمیسیون های تخصصی شورا و فراخوان اعضای حقیقی کمیسیون ها بحث شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این جلسه ابتدا دستورالعمل شرح تفصیلی وظایف کمیسیون‌های تخصصی شورا توسط دبیرخانه ارائه شد. در ادامه اعضا در خصوص نحوه اجرایی­سازی این دستورالعمل به بحث و بررسی پرداختند و بر اجرایی دقیق آن تاکید گردید. در این جلسه همچنین فرایند فراخوان و انتخاب اعضای حقیقی در کمیسیون­های تخصصی نیز ارائه و بحث شد. در این ارتباط با توجه نزدیکی به اتمام دوره اعضای حقیقی فعلی، دبیرخانه شورا در نظر دارد اعضای حقیقی جدید را با استفاده از فراخوان عمومی انتخاب نماید. استفاده از افراد 1) آشنا با ساختار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی و فرایندهای کاری آنها؛ 2) دارای سابقه فعالیت اجرایی حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری؛ 3) آشنایی با ساختار سیاست‌گذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور؛ و 4) علاقمند به عضویت در کمیسیون­های تخصصی شورا  در ترکیب اعضای حقیقی کمیسیون های تخصصی مواردی بود که دبیران کمیسیون ها بر آن تاکید داشتند.

شایان ذکر است  مطابق با شیوه نامه نحوه فراخوان و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف، دبیرخانه  شورا در زمینه موضوع فعالیت هر یک از کمیسیون‌های تخصصی با ارسال نامه رسمی به مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، با تعیین مدت زمان 2 ماهه، نسبت به فراخوان اعضای حقیقی کمیسیون ها اقدام  می‌نماید. بالاترین مقام در دستگاه می تواند بصورت رسمی افراد واجد صلاحیت سازمان خود که شامل اعضای هیئت علمی(حداقل با رتبه علمی دانشیار)، صاحب‌نظران و متخصصان، مدیران و کارآفرینان برجسته کشور می‌باشند و تمایل به عضویت را دارند، را به دبیرخانه معرفی کنند. در ضمن هر یک از علاقه‌مندان و واجدین شرایط می‌توانند خود نیز راسا در سامانه فراخوان ثبت‌نام کنند.


۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۱۹۷