اخبار

دبیرخانه شورای عالی عتف، مصمم به اعطای تسهیلات به مناطق ویژه علم و فنّاوری است.

دبیرخانه شورای عالی عتف، مصمم به اعطای تسهیلات به مناطق ویژه علم و فنّاوری است.
دبیرعلمی ستاد مناطق ویژه در جلسه مشترک دبیرخانه و نمایندگان استانداری آذربایجان شرقی، اعلام کرد: دبیرخانه در اعطای تسهیلات به مناطق ویژه مصمم است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، جلسه‌ای با حضور دکتر ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف و مهندس پاکزاد معاون استاندار آذربایجان شرقی به منظور ارائه شرح فعالیتهای منطقه ویژه علم و فنّاوری آذربایجان شرقی و موضوع تفاهم‌نامه‌های همکاری منطقه ویژه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس پاکزاد، معاون توسعه مدیریت استانداری آذربایجان شرقی، به تشریح فعالیت های استانداری در حوزه مناطق ویژه علم و فنّاوری در چند سال اخیر پرداخت.

در ادامه مهندس جهانگیری مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی، در خصوص تفاهم نامه همکاری منطقه ویژه با شهرکهای صنعتی نسخه اولیه پیشنهادی استاندارای را ارائه کرد. وی همچنین پیشنهاد کرد دبیرخانه شورای عالی عتف به منظور تسهیل امور مربوط به مناطق ویژه علم و فنّاوری تفاهم نامه‌های همکاری با ذی نفعان ازجمله امور مالیاتی، گمرک، تامین اجتماعی و صندوق نوآوری منعقد نماید.

در بخش دیگر این جلسه مهندس وحدت، مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تفاهم نامه ارائه شده بایستی تمامی موضوعات مربوط به شرکت شهرک های صنعتی را پوشش داده و مضاف بر آن دبیرخانه تسهیلاتی ازجمله افزایش معافیتها، اخذ مجوزهای حقوقی، راه اندازی آزمایشگاههای تخصصی در جهت ترغیب شرکت ها در تفاهم نامه پیشنهاد نماید.

دکتر ناظمی دبیر علمی ستاد مناطق ویژه با بیان اینکه وظیفه دبیرخانه ایجاد هم افزایی در زمینه علم و فناوری است، اظهار داشت: علاوه بر اینکه ساختارهای قبلی تغییری پیدا نمی کند دبیرخانه مصمم است تسهیلاتی هم به مناطق ویژه علم و فناوری و کانون های اصلی اعطا نماید.

در پایان این جلسه مقرر گردید استانداری آذربایجان شرقی، نقطه نظرات شرکت شهرک های صنعتی و دبیرخانه شورای عالی عتف را اخذ نموده و در تفاهم نامه لحاظ گرداند و پس از بررسی نهایی شود.

 انتهای پیام

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۱۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۳۰۴