اخبار

بیستمین نشست دبیران کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف برگزار شد.

بیستمین نشست دبیران کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف بیستمین نشست دبیران کمیسیون­های تخصصی برگزار شد. در ابتدای جلسه گزارش مختصری از آغاز فراخوان انتخابات اعضای حقیقی کمیسیون­های تخصصی عتف، نحوه اطلاع رسانی و تعداد ثبت نام های اولیه ارائه شد. دبیران کمیسیون­ها بر اهمیت حضور افراد حقیقی متخصص و صاحب نظر در ترکیب کمیسیون های تخصصی و بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر تاکید داشتند. در این جلسه همچنین بر استفاده از افراد حقیقی فعال کمیسیسون های تخصصی که در حال حاضر عضو کمیسیون هستند تاکید شد.

شایان ذکر است با توجه به اتمام دوره عضویت اعضای حقیقی در کمیسیون­های تخصصی، دبیرخانه شورا در نظر دارد مطابق با شیوه ­نامه نحوه فراخوان و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون­های تخصصی، اقدام به فراخوان از مراکز علمی و شرکت­های دانش­ بنیان جهت جذب صاحب­ نظرانی که واجد شرایط زیر هستند، نماید:

1) آشنا با ساختار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی و فرایندهای کاری آنها

2) دارای سابقه فعالیت اجرایی حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری

3) دارای رتبه دانشیار و بالاتر از نظر علمی

4) آشنایی با ساختار سیاست‌گذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور

5) علاقمند به عضویت در کمیسیون­های تخصصی شورا

مطابق با شیوه ­نامه مذکور، واجدین شرایط و علاقه­مندان علاوه بر پیشنهاد از سوی مراکز علمی و شرکت­های دانش ­بنیان، می­توانند راساً درخواست خود را در سامانه (به آدرس www.atf.gov.ir) تا تاریخ 02/10/1402 ثبت نمایند.

در ادامه جلسه گزارشی از سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی (سمات ملی) ارائه شد. الزامات قانونی و ماموریت سامانه سمات، خلاصه آمار عملکردی ماده 56 قانون الحاق ثبت شده در این سامانه، خلاصه آمار عملکرد ماده 56 قانون الحاق با تاکید بر اولویت­های علم و فناوری 1396 تا 1400و خلاصه آمار از اعتبارات مشمول سامانه سمات در سال 1396 تا 1402 از جمله مواردی بود که در این گزارش به آن اشاره شد.


۲۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۳۵۷