اخبار

تدوین آیین‌نامه مکان‌یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه‌های علم و فنّاوری

تدوین آیین‌نامه مکان‌یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه‌های علم و فنّاوری
دبیرخانه شورای عالی عتف، در راستای تدوین آیین‌نامه مکان‌یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه‌های علم و فنّاوری خواستار تشکیل تیم مطالعاتی متخصص در این حوزه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، در راستای اجرایی سازی مصوبه جلسه هفدهم شورای عالی عتف و به جهت تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه مکان‌یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه‌های علم و فنّاوری و همچنین ضوابط تدقیق کاربری‌های ذی ربط در پهنه‌های شهری جلسه ای با حضور نمایندگان شورای عالی شهرسازی و معماری و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص مواردی چون سطوح مناطق ویژه علم و فنّاوری، کانون های اصلی و ماموریت های مناطق ویژه  بحث و گفتگو شد.

صنایع خلاق شهری، صنایع و فعالیت های مجاز در پهنه‌های علم و فنّاوری و شرایط و محدودیت‌های آنها از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

در این جلسه مصطفی کاظمی معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، ایجاد یک تیم مطالعاتی متخصص در حوزه معماری و شهرسازی  با در نظر گرفتن آئین نامه‌ها و ضوابط موجود و همچنین رویکرد دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص پهنه‌های علم و فناوری در داخل مناطق شهری را ضروری دانست.

کاظمی افزود:  موضوع از بعد فنی و حقوقی نیز می بایست مورد بررسی قرار گیرد تا اقدامات و همکاری دو شورا در این خصوص بادقت و سرعت بیشتری صورت پذیرد.

در پایان این جلسه مقرر شد شورای عالی شهرسازی و معماری در اسرع وقت  تیم مطالعاتی تعیین شده را به دبیرخانه شورای عالی عتف معرفی کند تا با رعایت زمان تعیین شده و با در نظر گرفتن رویکرد دبیرخانه عتف و آئین نامه های موجود پیش‌نویس آیین‌نامه مکان‌یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه‌های علم و فنّاوری را تدوین و جهت تصویب به دبیرخانه شورای عالی عتف ارائه  شود.

انتهای پیام
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۴۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۳۱۲