اخبار

یکصد و پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون انرژی شورای عالی عتف برگزار شد

یکصد و پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون انرژی شورای عالی عتف برگزار شد
یکصد و پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار و در آن گزارش عملکرد و برنامه-های مدیریت پژوهش و فناوری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ارائه شد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف در این جلسه نمایندگان شرکت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آقایان دکتر مجید دفتری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و دکتر شهرکی، معاون ایشان گزارشی با عنوان "عملکرد سال 1402 شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی" ارائه نمودند. این گزارش شامل محورهای معرفی اهداف کلان شرکت، نمودار کلی گردش‌کار فرآیند پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی، فرآیند پژوهش‌، فناوری و تجاری‌سازی، الویت‏های پژوهشی شرکت، زیرساخت‌های پژوهش و فناوری، ارتباطات دانشی و شبکه‌سازی، فناوری‏های بومی شده شرکت NPC-RT، روند فعالیت‏های شرکت در ده سال گذشته، منابع انسانی، بندهای مرتبط با امور پژوهشی در قوانین بالادستی، وضعیت پروژه‏های فعال گروه‏های پژوهشی در سال 1402، ترکیب مجریان پروژه‏های پژوهشی در سال 1402، انستیتوهای تحقیقاتی، تجاری‌سازی در سال 1402 - انعقاد قراردادها،‌لیست پروژه­های ثبت شده در سامانه سمات و سامانه ساتع و اسناد بالا دستی برنامه راهبردی می­باشد. طبق بیانات ایشان اکثر پروژه­های این شرکت TRL های بیش از 6 بوده و بدین دلیل است که از مجریان دانشگاهی با توجه به امکانات و زیر ساخت­ها کمتر استفاده شده است. در پایان گزارش اعضای کمیسیون نظرات خود را بیان نمودند و مقرر شد گزارشات و نکات تکمیلی درخواستی برخی از اعضای کمیسیون از نماینده شرکت اخذ و برای اعضا ارسال شود.

در این جلسه همچنین احکام اعضای حقیقی جدید کمیسیون توسط جناب آقای دکتر زیدی­فرد رئیس کمیسیون اهدا شد. آقایان دکتر روح­الله احمدی، دکتر حمید راشدی، دکتر محمد رحیمی، دکتر محمد شریفی، دکتر جمال قاسمی، دکتر سید رضا میرنظامی،‌ دکتر یونس نوراللهی و دکتر محمد چهاردولی اعضای حقیقی جدید کمیسیون هستند که مطابق با شیوه­نامه نحوه فراخوان و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون­های تخصصی عضو کمیسیون تخصصی شده اند. در این جلسه همچنین دکتر مسیحی، دبیر کمیسیون، توضیحات مختصری در خصوص دستورالعمل تبیین شرح وظایف کمیسیون­های تخصصی شورای عالی عتف و همچنین فرایند بررسی و ارزیابی طرح­های سامانه سمات ملی ارائه دادند.

 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۲۴۶