اخبار

اعلام اهداف و برنامه‌های ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری

اعلام اهداف و برنامه‌های ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری
مهندس زرنوخی دبیرستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری در جلسه ای اهداف و برنامه‌های پیشنهادی این ستاد را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، جلسه ای باحضور مهندس کاظمی، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف و مهندس زرنوخی دبیرستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری به منظور بررسی اهداف و برنامه های این ستاد برگزار شد.

تقویت زیرساخت‌های قانونی تامین مالی علم، فناوری و نوآوری، تقویت و توسعه نهادها و صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر و سازماندهی نظام تامین مالی طرح‌های کلان ملی مصوب، از اهداف مورد بحث این ستاد بود.

در این جلسه همچنین اعضاء به بحث و گفتگو در خصوص برنامه‌های پیشنهادی این ستاد اعم از طراحی و تدوین آیین‌نامه ساختار و تامین مالی طرح‌های کلان ملی، بررسی نقش بازار پول و سرمایه در تامین مالی علم و فناوری و ابزارهای تامین مالی اقتصاد اسلامی مورد کاربرد در نظام علم و فناوری پرداختند.

 زرنوخی همچنین موضوعات پیشنهادی این ستاد در خصوص نشست‌های تخصصی ماهانه ستاد نظام مالی و اقتصاد علم را به بحث و تبادل نظر گذاشت.که از آنجمله می‌توان به بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، نقش بانک‌ها در تامین مالی نوآوری و مالیات و اثرات آن بر تامین مالی نوآوری اشاره کرد.

در ادامه مهندس کاظمی با اشاره به قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان پیشنهاد کرد در جهت ایجاد هماهنگی و همگرایی بیشتر در موضوعات مشترک بین ستادها جلسه ای با دبیران ستادهای مذکور برگزار شود.

در پایان این جلسه مقررشد فعالیت‌ها و عناوین نشست‌های این ستاد بر مبنای اهداف شورای عالی عتف الویت‌بندی شده و در جلسه بعدی این ستاد به دبیرخانه ارائه شود.همچنین ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری  موظف شد در جهت هدفمند و مستند کردن پروژه‌های علم و فناوری و سهولت در پیش بینی خروجی‌های هر پروژه و ارزیابی آن، RFP پروژه ها را به دبیرخانه ارائه کند.

انتهای پیام
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۵۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۱۱۶