اخبار

گنجاندن اعتبارات مورد نیاز مناطق ویژه علم و فناوری در لایحه بودجه سال 95

گنجاندن اعتبارات مورد نیاز مناطق ویژه علم و فناوری در لایحه بودجه سال 95
در جلسه ای به منظور هماهنگی دبیرخانه شورای عالی عتف با وزارت کشور در خصوص 5 استان دارای مجوز منطقه ویژه علم و فنّاوری، اعتبارات مورد نیاز این استانها بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور هماهنگی دبیرخانه شورای عالی عتف با وزارت کشور در خصوص 5 استان دارای مجوز منطقه ویژه جلسه ای با حضور دکتر ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف و نمایندگانی از وزارت کشور و پنج استان دارای مجوز ویژه علم و فنّاوری در محل وزارت کشور  برگزار شد.

در این جلسه دکتر ابویی اردکان کلیاتی راجع به فعالیت های دبیرخانه و اقدامات صورت گرفته در حوزه مناطق ویژه علم و فنّاوری ارائه کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه 17 شورای عالی عتف مقرر گردید، آیین نامه مکان یابی و استقرار کانون های اصلی با همکاری شورای عالی معماری و شهر سازی تدوین گردد که در این خصوص جلسات مستمری برگزار شده است و در حال حاضر کارگروهی در حال نهایی کردن این آیین نامه به منظور افزودن ردیف علم و فناوری در مشخصات تقسیمات شهری است.

دکتر ابویی در ادامه به اعتبارات مورد نیاز مناطق ویژه علم و فنّاوری در جهت انجام فعالیت های استان از جمله جذب مشاوران خارجی و تربیت مشاوران داخلی اشاره کرد و در این خصوص حمایت های ویژه وزارت کشور را خواستار شد.

در ادامه دکتر ناظمی دبیر ستاد مناطق ویژه علم وفنّاوری شورای عالی عتف، گزارشی در خصوص فعالیت‌های ستاد ارائه کرد. وی در این گزارش به توضیح کانون ها و پهنه های علم و فناوری پرداخت.

وی همچنین در خصوص اساسنامه سازمان عامل استقرار توضیحاتی ارائه کرد و افزود : طبق این اساسنامه ترکیب این سازمان با 51 درصد غیر دولتی و 49 درصد دولتی در حال نهایی شدن است.

در بخش دیگر این جلسه نمایندگان استانها خواسته‌های خود را در غالب تخصیص اعتبار مورد نیاز در خصوص مناطق ویژه، توجه بیشتر وزارت کشور به استانهای دارای مجوز مناطق ویژه و تعیین سازمان عامل استقرار منطقه ویژه بیان کردند.    

در پایان این جلسه مقرر شد استاندار آذربایجان شرقی بعنوان عضو کمیته راهبری با انتخاب وزیر کشور به دبیرخانه شورای عالی عتف معرفی گردد و موضوع گنجاندن اعتبارات مورد نیاز مناطق ویژه در لایحه بودجه سال 95 از طریق وزارت کشور و دبیرخانه شورای عالی عتف پیگیری شود. همچنین مقرر شد جلسات مستمر با وزارت کشور در خصوص مناطق ویژه علم و فناوری تشکیل گردد و پیشنهاد تلقی شدن مدیر عامل سازمان عامل استقرار بعنوان معاون استاندار و مدیر منطقه ویژه علم و فناوری در ساختار جدید استانداری مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۲۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۹۰۴