اخبار

دبیر کمیسیون فرهنگ و تمدن خبرداد: ثبت حدود 60 طرح پژوهشی مرتبط با این کمیسیون در سامانه سمات ملی

دبیر کمیسیون فرهنگ و تمدن خبرداد: ثبت حدود 60 طرح پژوهشی مرتبط با این کمیسیون در سامانه سمات ملی
حمیدرضا عظمتی، دبیرکمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن شورای عالی عتف در گفتگویی اختصاصی، اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، دکتر حمید رضا عظمتی دبیر کمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، در گفتگو با  پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف، ضمن اشاره به ظرفیت‌های خوب بوجود آمده توسط دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: در کمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن، که بیشترین عضو را در میان کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف به خود اختصاص داده است، برنامه‌ها و فعالیت‌های هدفمندی برای پیشبرد اهداف کمیسیون بویژه راهبری طرح‌های کلان ملی و طرح های سمات ملی پیش بینی شده است.

دکتر عظمتی در خصوص عملکرد این کمیسیون از آذر ماه 1393 تاکنون اظهار داشت: با شروع کار مجدد این کمیسیون طبق دستورالعمل اجرایی، هر ماه یک جلسه با حضور اعضای حقوقی و حقیقی برگزار شده است و در این مدت فعالیت هایی از قبیل، برگزاری انتخابات اعضای حقیقی جدید برای دو سال آینده کمیسیون، بررسی و اعلام نظر در خصوص طرح های کلان ملی واصله، دعوت از مجریان طرح های کلان ملی برای شرکت در جلسات کمیسیون انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر فعالیت های فوق، مواردی از قبیل؛ بررسی و اعلام نظر راجع به ضوابط و آیین‌نامه‌های ارجاعی؛ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دستور کار جلسات این کمیسیون قرار داشته است.

دکتر عظمتی در خصوص طرح های ثبت شده درسمات ملی مرتبط به سال 93، با بیان این که تاکنون حدود 60 طرح پژوهشی، مربوط به کمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن در سامانه ثبت شده است افزود: بررسی های اولیه در این خصوص انجام گرفته و کمیسیون تصمیم دارد در کوتاه ترین زمان ممکن، طرح ها را بررسی  و نظر نهایی را تا اواخر تیر ماه، به دبیرخانه شورای عالی ارائه نماید.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری اعضای جدید کمیسیون و پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی عتف و همکاری دستگاه‌ها و اشخاص ذیربط، گامی جدی در جهت توسعه علمی و فناوری کشور در راستای سیاستهای کلی علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برداشته شود.

انتهای پیام
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۴۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۹۹۷