اخبار

نشست مشترک قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف با نماینده‌ی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در تهران

نشست مشترک  قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف با نماینده‌ی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در تهران
الساندرو آمادیو نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، ضمن ابراز امیدواری برای یافتن زمینه‌های مشترک همکاری با شورای عالی عتف نسبت به همکاری این نهاد بین المللی با دبیرخانه شورا در حوزه‌های مختلف ماموریتی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، در نشست مشترکی که بین دکتر ابویی اردکان و نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) برگزار شد، طرفین در خصوص زمینه‌های مشترک میان سازمان‌های فعال در حوزه‌ی علوم، تحقیقات و فناوری در کشور با سازمان ملل و نیز سایر سازمان‌ها وموسسات بین المللی به بحث و تبادل نظرپرداختند.

در این نشست دکتر ابویی اردکان در خصوص تاریخچه تشکیل شورای عالی عتف و ماموریت این نهاد در راستای سیاستگذاری علم وفناوری در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

ابویی ضمن تشریح فعالیت های کمیسیون‌های تخصصی و ستادها شورای عالی عتف افزود: دبیرخانه شورا ضمن انجام وظایف سیاستگذاری خود، عهده‌دار نظارت بر دو برنامه‌ی کلان ملی در زمینه‌های تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری و برنامه ملی آینده نگاری در جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر ابویی اردکان در ادامه اظهار داشت: با توجه به تجربه‌ی سازمان یونیدو در این دو حوزه و نیز دسترسی این سازمان به شبکه‌ی بین المللی خبرگان سایر کشورهای جهان، همکاری با آن در حسن اجرای ماموریت دبیرخانه و شورا سودمند خواهد بود.

در ادامه الساندرو آمادیو نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)، ضمن ابراز امیدواری برای یافتن زمینه‌های مشترک همکاری با شورا، به طرح‌های مشترکی که هم اکنون میان یونیدو و سایر ارگان‌های کشور در دست انجام هستند اشاره کرد و افزود: یونیدو به عنوان یک سازمان دارای توانایی کارشناسی و فنی قادر است در حوزه‌های مختلف ماموریت دبیرخانه عتف با این نهاد همکاری نماید.

وی ضمن استقبال از تمایل شورا به عنوان یک نهاد سیاست‌گذار ملی در حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری به همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، آمادگی سازمان متبوعش را در خصوص همکاری دو جانبه فنی و کارشناسی در حوزه‌های تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری، انتقال تکنولوژی، آینده نگاری و حمایت و گسترش زمینه‌های بین المللی تجاری سازی و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اعلام داشت.

 وی افزود: در حال حاضر در زمینه‌های صنعتی از جمله پتروشیمی و سیمان در حال همکاری‌های سودمند و گسترده‌ای با جمهوری اسلامی ایران هستیم، ضمن آنکه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در خصوص ساخت ظرفیت‌های بازرگانی، مدیریت پسماند و مدیریت انرژی نیز برنامه‌های گسترده‌ای را در ایران در دست اجرا دارد.

در پایان این نشست، طرفین ضمن تاکید بر علاقه‌مندی به گسترش همکاری‌های فیمابین، در  خصوص شکل این همکاری‌ها در زمینه‌هایی مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین المللی  و امضای تفاهم‌نامه مشترک به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۳۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۶۵۴