اخبار

برگزاری جلسه هماهنگی تدوین آیین نامه مکان یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه های علم و فناوری

برگزاری جلسه هماهنگی تدوین آیین نامه مکان یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه های علم و فناوری
دبیرخانه شورای عالی عتف در راستای اجرای مصوبه هفدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تدوین آیین نامه مکان یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه های علم و فناوری در داخل محدوده طرح های توسعه و عمران ناحیه ای و شهری، جلسه ای برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، در راستای اجرای مصوبه هفدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تدوین آیین نامه مکان یابی و استقرار کانون‌های اصلی و پهنه های علم و فناوری در داخل محدوده طرح های توسعه و عمران ناحیه ای و شهری، جلسه ای با حضور مهندس کاظمی معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف و مهندس مجیدی نماینده شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی در راستای یکسان سازی تعاریف موجود در دو شورا مطرح و به بحث گذاشته شد.

مهندس کاظمی در خصوص استقرار شرکت های فن آور و نوآور ، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در داخل محدوده طرح های توسعه و عمران ناحیه ای و شهری  با استناد به قوانین موجود توضیحاتی را ارائه کرد.

کاظمی با اشاره به جایگاه مناطق ویژه علم و فناوری، شرکت‌های سهامی فناوری اطلاعات وموسسات و شرکت های دانش بنیان در قانون گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری می بایست برای شرکت‌های متقاضی برای دریافت مجوز نوآور و فن آور بودن تعیین احراز صلاحیت متناسب با تعاریف تایید شده کند.

وی همچنین گفت: دبیرخانه شورای عالی کاربری ها و مصادیق مربوط به مناطق ویژه علم و فناوری را از طرح تدقیق و مفاهیم شهری استخراج و به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی ومعماری پیشنهاد کند.

انتهای پیام

 

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۹۰۸