اخبار

یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد

یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد
دکتر احمدی با اشاره به اینکه تصویب و ابلاغ قانون یک درصد از بودجه هزینه ای به معنای منع پرداخت بیش از یک درصد اعتبارات تملک دارایی نمی باشد افزود: می توان در غالب یک موافقتنامه از محل اعتبارات تملک دارایی هزینه کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری، یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با حضور دکتر احمدی، دبیرکل شورای عالی عتف و دکتر ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اعضا در خصوص موضوع پیشنهادی از سوی سازمان محیط زیست مبنی بر جایگزینی یرداخت بیش از یک درصد از اعتبارات دستگاهها بجای یک درصد از بودجه هزینه ای به بحث وگفتگو پرداختند.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه تصویب و ابلاغ قانون یک درصد از بودجه هزینه ای به معنای منع پرداخت بیش از یک درصد اعتبارات  تملک دارایی نمی باشد افزود: می توان در غالب یک موافقتنامه از محل اعتبارات تملک دارایی هزینه کرد.

وی با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری افزود: در برنامه ششم توسعه لازم است شورای عالی عتف یک حرکت جدی جهت  ایجاد یک راهکار یا مصوبه در خصوص تخصیص اعتبار 3 تا 4 درصد هزینه ها برای پژوهش در کشورانجام دهد. در این راستا پیشنهاد می شود کارگروهی متشکل از نمایندگان چندین دستگاه و  دبیرخانه شورای عالی عتف تشکیل شود و بندی را تعریف و پس از تصویب کمیسیون هماهنگی به شورای عالی ارائه نماید.

دکتر ابویی اردکان با اشاره به بازگشایی سامانه سمات ملی تا پایان اردیبهشت 94 و ثبت طرح های پژوهشی دستگاهها در این سامانه گفت: در این مدت تعداد 915 طرح ثبت شده است که تعداد 438 طرح از میان آنها پذیرفته شد و141 طرح بررسی شده و برای اصلاح به دستگاههای مربوطه ارجاع داده شده است .

ابویی گفت: از میان طرح های ثبت شده بالاترین میزان طرح به کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی با 245 طرح مرتبط اختصاص یافته است و کمترین میزان طرح های ثبت شده مرتبط به کمیسیون حقوق قضایی با ثبت یک طرح است.

وی افزود: طبق آمارهای اعلام شده سال 93جمع اعتبار تخصیصی مبلغ62 میلیارد ریال است و 20 میلیارد ریال آن به دانشگاهها تخصیص داده شده است و اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال به طرح های پذیرفته شده اختصاص یافته است.

در ادامه یکصدو سی و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، اعضا به بررسی آیین کار کمیته راهبری توسعه مناطق ویژه علم و فناوری پرداختند و با انجام اصلاحاتی به تصویب اعضا رسید.

در پایان این جلسه  گزارش نتیجه بررسی انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر توسط کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری به منظور تصویب نهایی ارائه شد که عضویت افراد پیشنهادی در کمیسیون مذکور تصویب شد.

انتهای پیام

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۰۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۹۵۸