اخبار

شصت و یکمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری برگزار شد.

شصت و یکمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری برگزار شد.
شصت و یکمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری با حضور دکتر محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، شصت و یکمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری با حضور دکتر محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف و دیگر اعضای کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه اعضاء در خصوص انتقال قسمتی از طرح واکسن‌های انسانی (مالاریا) از کمیسیون سلامت به طرح (میکرو آلک) در کمیسیون صنعت به بحث و بررسی پرداختند. دو کمیسیون مذکور برای انتقال این طرح به توافق رسیده  و در حال حاضر برای تصویب در کمیسیون هماهنگی مطرح  شده است.  انتقال قسمتی از طرح واکسن‌های انسانی (مالاریا) از کمیسیون سلامت به طرح (میکرو آلک) در کمیسیون صنعت به منظور جلوگیری از موازی کاری و پیشرفت سریعتر طرح صورت می گیرد.

در ادامه و در راستای تخصیص یک درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی به امر پژوهش و فناوری درخواست دانشگاه گیلان مطرح شد. دانشگاه گیلان طی نامه ای با اشاره به اینکه فرآیند اجرایی تصویب طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی و تطبیق آن با الویت های ملی مصوب شورای عالی عتف امری زمان بر است پیشنهاد کرد:  در راستای سیاست های تمرکز زدایی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و چابکی در انجام فرآیند، وظایف مربوط به دبیرخانه در این مورد به دانشگاه های مادر در استانها محول و یا به صورت منطقه ای انجام شود.

در ادامه شصت و یکمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاستهای علم و فناوری ، اعضای حقیقی کمیسیون حقوقی و قضایی از سوی دبیر این کمیسیون اعلام شدند .

 نمایندگان قوه قضاییه، وزارت دادگستری و مرکز مدیریت حوزه های علمیه از اعضای معرفی شده در این جلسه بودند.که هر سه عضو معرفی شده به تصویب اعضای کمیسیون تدوین و هماهنگی رسیدند.

 

انتهای پیام

۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۸۷۵