اخبار

دکتر احمدی: شورای عالی عتف مسؤول مدیریت و نظارت بر اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان عتف است.

دکتر احمدی: شورای عالی عتف مسؤول مدیریت و نظارت بر اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان عتف است.
دبیرکل شورای عالی عتف در خصوص اجرای قانون شرکت های دانش بنیان گفت: طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ، مسؤولیت مدیریت و نظارت بر اجرای قانون این شرکت‌ها بر عهده شورای عالی عتف است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورای عالی عتف با بیان اینکه طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ، مسؤولیت مدیریت و نظارت بر اجرای قانون این شرکت‌ها بر عهده شورای عالی عتف است. افزود: بر این اساس ایجاد کارگروه ارزیابی و صدور مجوز به شرکت‌های دانش بنیان نیز بر عهده این شورا است.

وی گفت: این قانون همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی را موظف به ارائه گزارش‌های دوره‌ای به دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می کند تا این دبیرخانه این گزارش‌ها را به مجلس ارائه دهد.

دکتر احمدی در زمینه اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط گفت: در حال حاضر دبیرخانه شورای عالی عتف جلسات هماهنگی با مسؤولان صندوق نوآوری و شکوفایی را برگزار کرده و مقرر شده است تا این صندوق گزارش‌های دوره‌ای که طبق قانون بر عهده دبیرخانه شورای عتف  است از طریق دبیرخانه شورا به مجلس و نهادهای دولتی ارائه دهد.

وی همچنین در خصوص ایجاد کارگروه ارزیابی و صدور مجوز به شرکت‌های دانش بنیان به برگزاری جلسات هماهنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در خصوص ایجاد کارگروه ارزیابی و صدور مجوز به شرکت‌های دانش بنیان نیز در گذشته توافقاتی میان معاونت علمی با وزارت علوم انجام شده بود که این توافق در جلسه شورای عالی عتف مطرح شد و به تصویب رسید.

دبیرکل شورای عالی عتف در ادامه اظهار داشت: در دوره گذشته کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان در معاونت علمی راه اندازی شد ولی توافقاتی در سال گذشته میان این معاونت با وزارت علوم صورت گرفت و این توافقات در شورای عالی مصوب شد.

وی افزود: در این جلسه، شورای عالی عتف موافقت کرد که هماهنگی و توافقات میان دو دستگاه مبنا قرار گرفته و کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان زیر نظر شورا عالی علوم، تحقیقات و فناوری به کار خود ادامه دهد.

بر اساس ماده 2 قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مسؤولیت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و پیگیری اجراء این قانون را به عهده دارد.

و بر مبنای ماده 12 قانون ،گزارش نحوه اجراء این قانون هر شش ماه یکبار توسط دبیرخانه شورا تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

 

۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۸۴۵