اخبار

سالاری: تبیین جایگاه قانونی مناطق ویژه علم و فناوری در قانون برنامه ششم توسعه از اقدامات مهم دبیرخانه در آینده خواهد بود.

سالاری: تبیین جایگاه قانونی مناطق ویژه علم و فناوری در قانون برنامه ششم توسعه از اقدامات مهم دبیرخانه در آینده خواهد بود.
مهندس سالاری مسئول منطقه ویژه علم و فناوری یزد گفت: پیگیری مجدانه و رایزنی‌های لازم با مسئولین ارشد کشوری در خصوص تعیین ساختار حقوقی سازمان عامل و تصویب اساسنامه و تبیین جایگاه قانونی مناطق ویژه علم و فناوری در قانون برنامه ششم توسعه کشور از اقدامات مهم دبیرخانه در آینده خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس سالاری مسئول منطقه ویژه علم و فناوری یزد در گفتگو اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص  عملکرد و برنامه های این منطقه ویژه علم و فناوری را تشریح کرد.

سالاری با بیان اینکه نقش دبیرخانه شورای عالی عتف در تدوین آیین نامه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری بسیار کلیدی و مهم است افزود: دبیرخانه در این امر شروع خوب و موفقیت آمیزی داشته و مهم تر آنست که در ادامه نیز با پیگیری مجدانه و رایزنیهای لازم با مسئولین ارشد کشوری در خصوص تعیین ساختار حقوقی سازمان عامل و تصویب اساسنامه و تبیین جایگاه قانونی مناطق ویژه علم و فناوری در قانون برنامه ششم توسعه کشور و تصویب لایحه تشویقی و حمایتی مناطق ویژه و ایجاد درآمد پایدار برای این مناطق اقدامات ضروری را انجام دهند.

وی افزود: در هر صورت منطقه ویژه علم و فناوری رویکردی است به منظور توسعه منطقه ای که بر اساس طرح آمایش سرزمین، مناطقی از کشور که دارای شاخصها و زیرساختهای اولیه جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان است را هدف‌گذاری مینماید

سالاری خاطرنشان کرد: موضوع پراهمیت آنست که ساختار، رویکرد، اهداف و برنامه های منطقه ویژه با تمرکز بر قابلیتها و مزیتهای رقابتی هر منطقه خاص باشد.

سالاری در خصوص نقش و عملکرد استان یزد در به سرانجام رساندن آیین نامه تاسیس و توسعه مناطق ویژه یزد گفت: استان یزد باتوجه به اینکه در زمینه منابع انسانی مستعد و نخبه در کشور دارای مزیت رقابتی میباشد از سالهای گذشته به منظور شتابدهی به روند توسعه هدفمند استان، موضوع استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری را بعنوان اولویت اول توسعه استان در حوزه علم و فناوری تعیین و با توجه به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اقدامات سازماندهی شده مناسبی را در این بخش آغاز نموده است.

وی اظهار داشت:  در حال حاضر هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری به عنوان بالاترین مرجع سیاستگذاری و تصمیم گیری در حوزه علم و فناوری در استان شکل گرفته است و با ابلاغ استاندار محترم، مدیر سازمان عامل تعیین و شورای راهبری و کمیته های مربوطه فعال میباشند.

سالاری افزود: بالغ بر 1500 کیلومتر مربع از بهترین اراضی استان که دارای زیرساختهای اولیه موردنیاز میباشند به منطقه ویژه علم و فناوری اختصاص داده شده است.

مسئول منطقه ویژه علم و فناوری یزد گفت: سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی عتف و بر اساس طرح کسب و کار منطقه ویژه کانونهای اصلی و پهنه های فناوری منطقه را شناسایی کرده و در حال تدوین توافقنامه های اساسی است.

سالاری افزود: در هرصورت مسئولین ارشد استان پیام و مفهوم منطقه ویژه علم و فناوری را به درستی درک و به جد به دنبال استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری هستند.

 وی در خصوص  جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری درتبریز گفت: با توجه به اینکه ما در حال شکل دهی مبانی و اصول و برنامه های اولیه مناطق ویژه علم و فناوری در کشور هستیم برگزاری جلسات هم اندیشی دوره‌ای بسیار مؤثر خواهد بود .

سالاری افزود:  در این خصوص کلیه وظایف و اقدامات ضروری بین استانهای دارای مجوز منطقه ویژه علم و فناوری تقسیم بندی شده و کارگروههای استانی در جلسات هم اندیشی ملی نتایج کارهای خود را ارائه و توسط دبیرخانه جمع بندی و تصمیم گیری مناسب بعمل می آید.

وی گفت: در جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری در تبریز نتایج فعالیت کارگروههای استانی ارائه شد و استان یزد نیز نتایج مطالعات خود در زمینه ساختار خصوصی سازمانهای عامل، اساسنامه پیشنهادی این سازمانها و ساختار سازمانی و اداری آنان را ارائه نمود که مورد توجه اعضائ قرار گرفت.

انتهای پیام

 

 

۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۸۰۷