اخبار

برگزاری اولین نشست تخصصی ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری با موضوع بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور

برگزاری اولین نشست تخصصی ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری با موضوع بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور
مهندس رضا زرنوخی دبیرستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری از برگزاری سلسله جلساتی با محوریت ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری خبر داد و افزود: در آینده نزدیک برگزاری نشست‌هایی با موضوعات مرتبط و با همکاری سازمان‌ها، صاحبنظران و اساتید در هر حوزه برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری دبیرخانه شورای عالی عتف، اولین نشست تخصصی این ستاد با موضوع بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور: چالش‌ها و الزامات در دبیرخانه شورای عالی عتف را با حضور رئیس دفتر صنایع نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مدیر نظارت صندوقهای پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرعامل شرکت فرابورس ایران  برگزار کرد.

در ابتدای این جلسه مهندس رضا زرنوخی دبیرستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری دبیرخانه شورای عالی عتف از برگزاری سلسله جلساتی با محوریت ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری خبر داد و افزود: در آینده نزدیک برگزاری نشست‌هایی با موضوعات مرتبط و با همکاری سازمان‌ها،  صاحبنظران و اساتید در هر حوزه برگزار خواهد شد.

مهندس خسرو سلجوقی، معاون سازمان فناوری ارتباطات ایران در خصوص تاریخچه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ایران اعم از نحوه مجوز گرفتن شرکت های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و چگونگی کاهش ریسک سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها مطالبی را ارائه کرد.

وی همچنین به فرهنگ‌سازی در خصوص سرمایه گذاری خطرپذیر در جامعه اشاره کرد و افزود: نیاز به فرهنگ‌سازی در این خصوص باید از چند کانال مختلف صورت گیرد تا بتوان روی دانش و نگرش و رفتار فردی و گروهی افراد جامعه تاثیرگذاشت. در این راستا همکاری رسانه های جمعی می‌تواند کمک ارزنده ای باشد.

دکتر علیزاده، رئیس دفتر صنایع‌نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری ریسک پذیر در کشور گفت: قانون جامع vc در مجلس مطرح است اما تا به امروز هیچگونه پیشنهاد قابل توجه در این خصوص نداشته‌ایم.

علیزاده افزود: در خصوص انجمن‌های vc جلسه ای برگزار کردیم و در آن جلسه چالش‌ها و موانع صندوق‌های نوآوری غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت تا شاید بتوانیم این موانع را برداریم.

وی خاطرنشان کرد: ماقصد تدوین قانون جدید در این خصوص را نداریم بلکه می‌خواهیم با سازماندهی قوانین موجود به بهترین شکل از آن بهره ببریم.

علیزاده همچنین با بیان اینکه در قانون تجارت کشور، چابکی و سرعت لازم در سرمایه گذاری خطر پذیر وجود ندارد، تصویر کلی از نیازها و خلاهای قانونی در توسعه صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اعم ازطراحی ساختار و اساسنامه صندوق‌ها، تعیین نهاد ناظر و مجوز دهی و تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه کرد.

در ادامه دکتر مهدی کنعانی، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به تشریح مدل‌های خروج سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایرانی پرداخت.

وی در خصوص استراتژی های خروج سرمایه گذاری ریسک پذیر به مهمترین استراتژی‌های خروج،  بهترین استراتژی‌ از منظر کارآفرینان و ساده‌ترین روش برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و آنها را مورد بررسی قرار داد.

مهندس مهرداد امانی اقدم، دبیر انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ادامه این جلسه وضعیت عملکرد مالی نهادها و صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر در ایران را در غالب گزارشی تشریح کرد.

در پایان اعضای حاضر در جلسه در خصوص مطالب ارائه شده سوالات خود را مطرح کرده و ارائه دهندگان به سوالات آنها پاسخ دادند.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیرکل کارآفرینی وزارت کار و تعاون، دبیرانجمن سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر کشور وعضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران و... حضور داشتند

انتهای پیام

 

 

۱۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۸۲۷