اخبار

دکتر کاظمی: موضوع حمایت بیمه ای از فعالیت های دانش بنیان با همکاری صنعت بیمه و بیمه مرکزی ایران اجرایی خواهد شد.

دکتر کاظمی: موضوع حمایت بیمه ای از فعالیت های دانش بنیان با همکاری صنعت بیمه و بیمه مرکزی ایران اجرایی خواهد شد.
دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان دبیرخانه شورای عالی عتف از تهیه بسته پیشنهادی توسط کارگروه بیمه شامل نحوه حمایت های دولت، بررسی تقاضاهای شرکت های دانش بنیان، خوشه بندی نیازها و تقاضاها و ارائه راهکار در آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر کاظمی دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان دبیرخانه شورای عالی عتف در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورا، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری  و تاکید معظم له بر تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری، توسعه نظام جامع تأمین مالی در جهت پاسخ به نیاز اقتصاد دانش‌بنیان،  لزوم توجه و تقویت شرکت­ های دانش بنیان را خاطرنشان کرد.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش شرکت ­هاى دانش‌‌بنیان در اقتصاد مقاومتی و فرمایشات ایشان در خصوص انجام صحیح وظایف هریک از نهادها و بخش­های کشور در مورد شرکت­های دانش بنیان، دبیرخانه شورای عالی عتف با سرلوحه قراردادن اوامر رهبری، با جدیت و تلاش فراوان وظایف قانونی خود را پیگیری خواهد کرد.

 دکتر کاظمی در حاشیه نشست کارگروه مکانیزم­ های ضمانتی و پوشش بیمه­ ای طرح­ های دانش بنیان از حل و فصل مشکلات بیمه ای شرکت ها و موسسات دانش بنیان در آینده نزدیک خبر داد.

کاظمی با اشاره به بند هـ ماده 3 قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و همچنین ماده17 آیین نامه اجرایی قانون گفت: قانونگذار، بیمه مرکزی ایران را مکلف نموده است پوشش بیمه ای مناسب را در مراحل طراحی، تولید، عرضه و به کارگیری محصولات و خدمات دانش بنیان طراحی و ایجاد نماید. با گذشت نزدیک به 5 سال از تصویب قانون و 3 سال از ابلاغ آیین نامه اجرایی اجرای این بند با مشکلاتی مواجه می­باشد.

وی به تشکیل کارگروه مکانیزم­ های ضمانتی و پوشش بیمه­ای طرح­های دانش بنیان، با هدف رفع مشکلات موجود اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل کارگروه مکانیزم­ های ضمانتی و پوشش بیمه، ارائه راهکارهای اجرائی جهت عملیاتی سازی بند هـ ماده 3 قانون می­باشد.

کاظمی بررسی نحوه ایجاد مکانیزم‌های ضمانتی و پوشش بیمه‌ای مناسب برای فرایندها، محصولات و خدمات دانش‌بنیان و همچنین حل و فصل مشکلات بیمه مرکزی با دستگاه­های مرتبط در خصوص تعیین ریسک محصولات دانش بنیان را از وظایف این کارگروه برشمرد و افزود: در این کارگروه موضوع حمایت بیمه ای از فعالیت های دانش بنیان بعنوان یک اصل پذیرفته شده است و تلاش خواهد شد برای رفع این نیاز راهکاری اجرایی و عملیاتی با همکاری صنعت بیمه و بیمه مرکزی ایران تدوین گردد.

کاظمی همچنین با اشاره به تشکیل اولین جلسه کارگروه مکانیزم­های ضمانتی و پوشش بیمه­، ضمن تشکر از حضور  مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  بیمه مرکزی ایران ، پارک علم وفناوری پردیس ودفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کارگروه، گفت: از پتانسیل تمامی کارشناسان خبره و مدیران حوزهای بیمه، قانون گذاری و شرکت های دانش بنیان در این کارگروه استفاده خواهد شد.

کاظمی ضمن مثبت ارزیابی کردن جلسه کارگروه بیمه، بر تهیه بسته پیشنهادی توسط کارگروه بیمه شامل نحوه حمایت­های دولت، بررسی تقاضاهای شرکت­های دانش بنیان، خوشه ­بندی نیازها و تقاضاها و ارائه راهکار در هر مورد تاکید کرد.

 وی افزود بررسی­های بعمل آمده در کارگروه حاکی از آنست که  فرآیند درخواست شرکت­های دانش بنیان از صنعت بیمه به صورت شفاف مشخص نشده است و در این راستا همکاری شرکت­های دانش­ بنیان با کارگروه می­ تواند راهگشا باشد.

دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: ضمن تشکیل جلسات کارشناسی در کارگروه، به طور همزمان سه فاز مطالعاتی از جمله مطالعه دقیق قوانین، مقررات و رویه های ایران و سایر کشورها در حوزه بیمه و شرکت های دانش بنیان و حمایت های دولتی از اینگونه شرکت ها در قالب مدیریت ریسک های ایشان از روشهای بیمه ای و غیر بیمه ای در دبیرخانه شورای عالی عتف، پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از شناسایی و ارزیابی ریسک های محصولات و خدمات شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان در مراحل طراحی، تولید، عرضه و به کارگیری این نوع محصولات و خدمات

 و نیز تدوین چارچوب اجرایی حمایت بیمه ای از شرکت ها و موسسات دانش بنیان به عنوان دو فاز مطالعاتی دیگر نام برد.

انتهای پیام

 

۱۵ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۶,۶۳۹