اخبار

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری خبر داد: اولویت های پژوهش و فنّاوری کشور در مرحله ابلاغ

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری خبر داد: اولویت های پژوهش و فنّاوری کشور در مرحله ابلاغ
دکتر وحید احمدی ضمن تأکید بر تصویب سیاست ها و اولویت های پژوهش و فنّاوری کشور در شانزدهمین جلسه شورای عالی عتف، از طی مراحل ابلاغ این اولویت ها به مراکز مربوطه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایرنا، دکتر وحید احمدی در خصوص ابلاغ سند سیاست­ها و اولویت های پژوهش و فنّاوری کشور گفت: یکی از اساسی ترین وظایف ما در شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری و حوزه وزارت علوم برای پیشبرد اهداف نقشه جامع علمی کشور این است که هر سال اولویت های پژوهش و فنّاوری کشور که ناظر بر سند نقشه جامع علمی کشور است را تهیه و به تمام دستگاه ها و مراکز مربوطه ابلاغ می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه برای امسال هم این اولویت ها تهیه شده و به تأیید شورای عالی عطف رسیده و در حال حاضر مراحل ابلاغ شدن به مراکز مربوطه را طی می کند.

در ادامه معاون پژوهش و فنّاوری وزارت علوم از رونمایی سند ملی نظام پژوهش و آموزش عالی قرآنی تا اواخر پاییز خبر داد و افزود: این سند در راستای تحقق اهداف منشور توسعه قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است.

وی گفت: سند پژوهش و آموزش عالی قرآنی پس از نهایی شدن به مراکز پژوهشی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خصوصی و همچنین حوز های علمیه ابلاغ می شود تا این مراکز طرح ها و برنامه هایشان را بر اساس اولویت های این سند به صورت طرح های کلان پژوهش های قرآنی تنظیم کنند.

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری خاطر نشان کرد: تمامی شاکله و بنیان برنامه ها و همچنین ماموریت های وزارت علوم بر مبنای سند اسلامی شدن دانشگاه ها شکل گرفته است.

۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۶,۸۶۹