اخبار

کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استانها تشکیل شد.

کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استانها تشکیل شد.
با تصویب هیات وزیران و پیگیری دبیرخانه شورای عالی عتف، کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای مصوبه 94/03/17 هیات محترم وزیران و با پیگیری دبیرخانه شورای عالی عتف، کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها تشکیل شد.

در شانزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای ماده 2 سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور ساماندهی امر پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‌ها و فراهم­ سازی شرایط اصلاح و بهبود نظام نوآوری منطقه‌ای، مقرر شد کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و نوآوری، ذیل شورای برنامه­ ریزی و توسعه استان‌ها تشکیل شود.

طبق مصوبه هیات وزیران ریاست این مرکز برعهده معاون ذی ربط استاندار است و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان به انتخاب وزیر ، دبیر این کارگروه خواهد بود.

از دیگر اعضای این کارگروه می توان به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان، نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور ، یکی از روسای پارک علم و فناوری استان به انتخاب معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و... اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، طبق ماده 29 مصوبه هیات وزیران وظایف کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری بررسی و ارائه پیشنهاد در موارد زیر تعیین می‌شود:

الف- تدوین و به روزرسانی سند آمایش علم و فناوری استانی

ب-برنامه‌ریزی در جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری منطقه در استان

ج-تدوین برنامه های کوتاه‌مدت میان مدت وبلند مدت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بر اساس سندآمایش مصوب

د-تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری استان برمبنای شناسایی نیازها، توانایی‌ها و مزیت‌های استانی

ه-نحوه نظارت برفعالیت‌های علمی، فناورانه و نوآورانه استان در چارچوب مصوبات شورای عالی عتف

و- تدوین برنامه‌های حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شهرکهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در استان

ز-تدوین‌ساز و کارهای همسویی بین اهداف و سیاستهای استانی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اهداف و سیاست‌های ملی.

شایان ذکر است که مصوبه فوق طی ابلاغیه شماره 51551/ت50961ه مورخ 24/4/94 توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

انتهای پیام

 

 

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۷۲۲