اخبار

هفتادمین جلسه کمیسیون انرژی: بررسی سیاست های اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی حوزه نفت و گاز کشور

هفتادمین جلسه کمیسیون انرژی: بررسی سیاست های اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی حوزه نفت و گاز کشور
هفتادمین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی به ریاست دکتر مقدم و با حضور دبیر و اکثر اعضای این کمیسیون در محل دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری هفتادمین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی به ریاست دکتر مقدم و با حضور دبیر و اکثر اعضای این کمیسیون در محل دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه مصوبات هجدهمین جلسه شورای عالی عتف به خصوص دستورالعمل "مدیریت و راهبری طرح های کلان ملی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با تاکید بر اجرای مفاد این دستورالعمل مقرر گردید از جلسه آینده این کمیسیون ساختار اجرا و نظارت بر طرحهای کلان ملی ذیل این کمیسیون به تفکیک مورد بازنگری قرار گیرد.

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث تدوین احکام علم و فناوری در حوزه انرژی بود. لازم به ذکر است از سال گذشته سه کارگروه تخصصی برق و انرژی، نفت و گاز و انرژی اتمی متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون تشکیل و بر اساس روش­شناسی تهیه شده در دبیرخانه کمیسیون احکام پیشنهادی حوزه ­های تخصصی تدوین و پس از تلفیق و جمع بندی در کمیسیون تخصصی در شصت و دومین جلسه کمیسیون هماهنگی و تدوین سیاستهای شورای عالی عتف ارائه گردید.

بر این اساس مقرر گردید پس از بازنگری احکام در کارگروه های تخصصی و تلفیق و تصویب در کمیسیون تخصصی، احکام مصوب جهت بهره برداری به کارگروه های مرتبط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال گردد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه "سیاست های اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی حوزه نفت و گاز کشور با رویکرد جهش فناورانه در شرکت های پیمانکار عمومی" بود که از طرف نماینده وزارت نفت ارائه و تاکید گردید سیاست شماره 17 سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری در ارتباط با اجرای این سیاستها تدوین و ابلاغ شده است. بر این اساس تدوین و پیشنهاد احکام مرتبط با تحقق این سیاست در دستور کار کارگروه نفت و گاز کمیسیون قرار گرفت. همچنین مقرر گردید پس از اتمام بررسی و تایید نهایی این سیاستها در کمیسیون، جهت تصویب نهایی به شورای عالی عتف ارائه گردد.

انتهای پیام

 

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۴,۱۴۰