اخبار

نخستین نشست ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری با موضوع سلامت الکترونیک در کشور

نخستین نشست ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری با موضوع سلامت الکترونیک در کشور
نخستین نشست ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری در محل دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، با عنوان «بررسی روند و چالش‌های آینده توسعه سلامت الکترونیک در کشور» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، نشست تخصصی سلامت الکترونیک در کشور، به عنوان اولین نشست از سلسله نشست های ستاد آینده‌نگاری و اولویت‌گذاری توسط دبیرخانه شورای عالی عتف و با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، برگزار شد.

در این نشست، سوالات اساسی در زمینه سلامت الکترونیک در کشور مطرح شد و با رویکردی مقایسه ای روند توسعه سلامت الکترونیک در دنیا و ایران بررسی شد. همچنین ضمن ارائه توضیحاتی درباره مدل های توسعه سلامت الکترونیکی در کشور، تلاش شد پیشنهاداتی درباره نحوه حرکت به سمت ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم برای سلامت الکترونیک مطرح شود.

سید سجاد مروجی، مدرس دانشگاه و مدیر عامل شرکت سلامت الکترونیک برکت، در این نشست مسئولیت ارائه مطالب مربوط به بحث را برعهده داشت.

میهمانان این نشست، به نمایندگی از برخی ارگان‌های مسئول و ذیصلاح در امر سلامت الکترونیک حضور داشتند. از جمله این میهمانان می توان به محمود خراط، مدیر گروه پژوهش از مرکز تحقیقات مخابرات؛ صادق عباسی، معاون وزیر ارتباطات؛ خسرو سلجوقی، عضو هیئت مدیره سازمان فناوری اطلاعات، لیدا فدائی زاده، عضو هیئت علمی و مدرس مرکز تحقیقات پزشکی از راه دور؛ ونوس شکورنیاز، معاون مدیرکل از سازمان تامین اجتماعی؛ امیرحسین شیرزادیان معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ علی ناشر احکامی، مدیر آمار و فناوری اطلاعات از انستیتو پاستور؛ مریم جعفرپور، کارشناس نرم افزار وزارت بهداشت؛ سید میثم حسینی و امیرحسین آذرتاش از سازمان فناوری اطلاعات؛ حسام زند حسامی از معاونت علمی ریاست جمهوری و عباس نجاری، رئیس کارگروه رایانش نوین از وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری، اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، سلسله جلسات ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری از این پس به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۰۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری |
تعداد بازدید : ۳,۸۵۶