اخبار

هشتمین گزارش شاخص جهانی نوآوری منتشر شد: پیشرفت 14 پله ای ایران

هشتمین گزارش شاخص جهانی نوآوری منتشر شد: پیشرفت 14 پله ای ایران
گزارش شاخص جهانی نوآوری 2015، سیاست های نوآوری موثر برای توسعه توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی منتشر شد. مهدی پاکزاد، مدیر امور ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف، در این مورد گفت: جایگاه ایران رد شاخص جهانی نوآوری نسبت به سال گذشته 14 رتبه ارتقا یافته است.

پاکزاد در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: این گزارش که بریا هشتمین سال متوالی منتشر می شود، یکی از معتبرترین گزارش ها در زمینه ارزیابی وضعیت نوآوری کشورها محسوب می شود.

مدیر امور ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف، در خصوص شاخص های تاثیرگذار در رتبه بندی کشورها نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: در این گزارش ها، وضعیت نوآوری در کشورها از دو بعد ورودی ها و خروجی های نوآوری مورد تحلیل قرار می گیرد. او ادامه داد: بعد ورودی های نوآوری از منظر نهادی، سرمایه انسانی و تحقیقاتی، زیرساخت ها، پیچیدگی های بازار و پیچیدگی های کسب و کار ارزیابی و تحلیل می شوند. پاکزاد همچنین ادامه داد: خروجی های نوآوری نیز از منظر خروجی های دانش و فناوری و خروجی های خلاق بررسی شده و نهایتا فعالیت کشورها بر اساس امتیازهای بدست آمده، رتبه بندی می شوند.

مهدی پاکزاد، در مورد جایگاه ایران در گزارش شاخص جهاین نوآوری نیز گفت: بر اساس گزارش سال 2014، ایران از بین 143 کشور، در رتبه 120 قرار داشت که در گزارش  امسال شاخص جهانی نوآوری، با 14 پله رشد در جایگاه 106 قرار گرفته است.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۷۳۰