اخبار

دبیر ستاد طرح های کلان شورای عالی عتف: پایگاه داده‌ طرح‌های کلان ملی در راه است

دبیر ستاد طرح های کلان شورای عالی عتف: پایگاه داده‌ طرح‌های کلان ملی در راه است
دومین جلسه آموزشی نحوه استفاده از سیستم پایگاه داده و مدیریت مستندات طرح‌های کلان ملی در دبیرخانه شورای عالی عتف، برگزار شد. در این جلسه که با حضور دبیر ستاد طرح های کلان ملی مصوب شورای عالی عتف و کارشناسان این ستاد برگزار شد، موضوعات آموزشی پیرامون کاربری سیستم طراحی شده و پرسش و پاسخ پیرامون آن مطرح شد. دکتر سجادی فر، دبیر ستاد طرح های کلان ملی، درباره کاربرد این سیستم گفت: به منظور ذخیره سیستماتیک اطلاعات طرح های کلان ملی در سطوح مختلف و دسترسی غیرهمسان و طبقه‌بندی شده به اطلاعات، این سیستم طراحی شده و هم اکنون در فاز راه اندازی است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سجادی فر، در دومین جلسه آموزشی نحوه استفاده از سیستم پایگاه داده و مدیریت مستندات طرح های کلان ملی گفت: تهیه آرشیو مستندات طرح‌های کلان ملی می‌تواند تمامی مراحل اجرایی طرح‌ها، از جمله تدوین و سیر تکوین یک طرح از مرحله احساس نیاز تا انجام آن و یا برقراری ارتباط اسنادی بین اقدام‌های مختلف انجام یک طرح یا مجموعه‌ای از طرح‌ها را دربر داشته باشد تا اطلاعات به صورتی امن و بطور ساخت‌یافته ذخیره شده و در مواقع نیاز با صرف زمانی اندک بتوان به اطلاعات دست یافت.

او در ادامه توضیحاتی راجع‌به ویژگی‌ها و مزایای سیستم طراحی شده ارائه کرد و گفت: از آذر ماه سال قبل، طراحی این سیستم با استفاده از نرم افزار Microsoft Dynamic CRM آغاز شده و نسخه اولیه آن مدتی قبل ارائه شده است. او ادامه داد: به زودی این سیستم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سجادی فر همچنین به لزوم ذخیره سیستماتیک اطلاعات طرح های کلان ملی در سطوح مختلف و دسترسی غیرهمسان و طبقه‌بندی شده به اطلاعات اشاره کرد و گفت: این سیستم طراحی شده و هم اکنون در فاز راه اندازی است.

۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۱۳۱