اخبار

در شصت و دومین جلسه کمیسیون صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی عتف مطرح شد: بررسی تعهدات جدید شورای عالی عتف در قبال طرح میکروآلگ

در شصت و دومین جلسه کمیسیون صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی عتف مطرح شد: بررسی تعهدات جدید شورای عالی عتف در قبال طرح میکروآلگ
شصت و دومین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی عتف برگزار شد. در این جلسه تعیین تکلیف جدید "طرح کلان ملی طراحی و ساخت اجرای صنعتی میکرو آلگ برای تولید بیودیزل و مواد دیگر" در دستور کار خود قرار داشت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در شصت و دومین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن، فناوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی این کمیسیون برگزار شد، دکتر حمیدرضا طهوری، دبیر کمیسیون، پس از ارائه توضیحاتی پیرامون موضوعات مطرح شده در جلسه هجدهم شورای عالی عتف، از تصویب آئین نامه اجرایی طرح های کلان در این جلسه خبر داد و به اهمیت تدوین اسناد راهبردی در پرداخت اعتبار به طرح ها اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، دستور کار جلسه که مربوط به تعیین تکلیف جدید طرح کلان ملی طراحی و ساخت اجرای صنعتی میکرو آلگ برای تولید بیودیزل و مواد دیگر مربوط بود، مطرح شد. حین بررسی این دستور، دبیر کمیسیون به موفقیت طرح پایلوت 100 هکتاری قشم و آمادگی این طرح در ماه جاری اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسه ای با حضور دکتر احمدی، معاون محترم پژوهشی وزارت علوم، در یک کمیته 7 نفره در این مورد تصمیم گیری شد و بنا شد که با توجه به نیاز کشور، این طرح به طرح تولید واکسن مالاریا تغییر یابد. دکتر طهوری همچنین به تعهدات جدید طرح از جمله، واکسن نوترکیب ویروس عامل سرطان گردن رحم، واکسن نوترکیب ویروس بیماری کله سفید میگو، هورمون کلسی تونین نیز اشاره کرد. در ادامه نماینده کمیسیون صنایع، معادن، فناوري اطلاعات و ارتباطات در این طرح از فروش دانش فنی طرح به بخش خصوصی به مبلغ 23 میلیارد تومان خبر داد.

همچنین در مورد نظارت و پیگیری طرح نیز موضوعاتی مطرح شد که از آن جمله می توان به پیشنهاد واگذاری پیگیری به بخش خصوصی یا کمیسیون سلامت اشاره کرد. در مورد اعطای اعتبار به این طرح جدید نیز موضوعاتی مطرح شد و نظر کلیه اعضا بر این بود که تعهدات جدید طرح به سازمان پژوهش ها اعلام شود و به میزان موافقت این سازمان از تعهدات جدید، شورای عالی عتف نیز به همان میزان از طرح حمایت کند.

در نهایت مقرر شد که سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران که مجری محوری طرح میکروآلگ است، نام طرح را به طرح "تهیه پلت فرم تولید داروها و واکسن های نوترکیب از میکروجلبک ها" تغییر داده و آن را کتباً به کمیسیون اعلام کند. همچنین به میزانی که آن سازمان از محل عایدات انتقال تکنولوژی طرح میکرو آلگ به این تکالیف جدید اختصاص دهد، شورای عالی عتف نیز به همان میزان از طرح حمایت نماید.

انتهای پیام

۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۱,۵۲۴