اخبار

برگزاری جلسه شصت و هشتم کمیسیون تدوین و هماهنگی شورای عالی عتف؛ گزارش عملکرد کمیسیون های تخصصی ارائه شد

برگزاری جلسه شصت و هشتم کمیسیون تدوین و هماهنگی شورای عالی عتف؛ گزارش عملکرد کمیسیون های تخصصی ارائه شد
جلسه شصت و هشتم کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فنّاوری روز چهارشنبه 13 آبان ماه برگزار شد. در این جلسه، گزارش عملکرد کمیسیون های تخصصی که به واسطه تحلیل اطلاعات موجود در دبیرخانه شورای عالی عتف تهیه شده بود، به سمع و نظر اعضای کمیسیون رسید.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، شصت و هشتمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری، امروز چهارشنبه در محل دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. در پیش از دستور این جلسه، دکتر محمد ابویی، قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف، ضمن اشاره به ضرورت مشارکت دبیرخانه علوم، تحقیقات و فناوری در تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: در آخرین مرحله، جلسه آموزشی از سوی دبیرخانه با مشارکت دبیران کمیسیون های تخصصی و کارشناسان در مورد برنامه ششم توسعه برگزار شده است و امیدواریم که دبیران محترم مشارکت بیشتری داشته باشند.

او همچنین به حضور گروهی از کارشناسان و دست اندرکاران سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) در ایران به دعوت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و درخواست آن ها مبنی بر ارائه گزارش هایی برای تکمیل گزارش وضعیت نظام علم و فناوری کشور اشاره کرد و گفت: ما دو جلسه با آنکتاد در مورد مناطق ویژه علم و فناوری و سامانه سمات و گردآوری داده ها تنظیم کرده ایم و اطلاعاتی را در این حوزه به آنها ارائه خواهیم داد، ولی چنانچه دبیران محترم کمیسیون های تخصصی پیشنهادی در مورد موضوعات مربوط به خود دارند، لطفا به دبیرخانه منتقل کنند تا در گزارش نهایی قابل ارائه به آنکتاد لحاظ شود.

در ادامه جلسه، گزارش عملکرد کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف، از سوی مسئول امور دبیرخانه ارائه شد. این گزارش شامل موضوعاتی چون تعداد جلسات برگزار شده و تعداد جلسات به حدنصاب رسیده، ترکیب جلسات، درصد ارسال پاسخ به نامه ها، مشارکت نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو، در فصل بهار و تابستان، در راستای پایش عملکرد فعالیت های جاری کمیسیون های تخصصی بود.

دکتر فصیحی، دبیر کمیسیون تدوین و هماهنگی، به مورد مناقشه بودن این قبیل گزارشات اشاره کرد و گفت: غرض این است که با این قبیل گزارش ها خود را برای سنجش اثربخشی و کارآمدی عملکرد خود و برنامه ریزی های آتی مرتبط با ماموریت شورا آماده کنیم. او ادامه داد: این فقط یک تصویر اولیه است و در گذشته هم در قالب های دیگر هم انجام شده است و تلاش می شود که مدل منطقی تر شود و تصاویر مفهوم تر باشد تا مجموعه کار برای سنجش اثربخشی موثر واقع شود. این ارزیابی ضروری است و اگر فکر می کنید که مواردی از آن نیاز به اصلاح دارد، لطفا مشارکت کنید.

انتهای پیام

۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۷:۰۲
تعداد بازدید : ۴,۷۶۰