اخبار

مشاور سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه عتف: گزارش آنکتاد به دنبال منابع اطلاعاتی در زمینه تحقیق و توسعه در ایران است

مشاور سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه عتف: گزارش آنکتاد به دنبال منابع اطلاعاتی در زمینه تحقیق و توسعه در ایران است
در حاشیه سومین نشست مشترک دبیرخانه شورای عالی عتف با نمایندگان سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد، پروفسور مارتین اشخاپر در مورد محتوای گزارش آتی آنکتاد در مورد وضعیت علم و نوآوری ایران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، سومین جلسه از مجموعه نشست های مشترک دبیرخانه شورای عالی عتف سازمان و کنفرانس توسعه تجارت سازمان ملل متحد برگزار شد. پروفسور مارتین اشخاپر، پژوهشگر و مشاور پروژه های علمی و فناوری از سازمان یونسکو که در این پروژه با آنکتاد همکاری دارد، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: هدف تیم اعزامی از سوی آنکتاد بررسی موقعیت کشور ایران در حوزه علوم، تکنولوژی، نوآوری و سیاست گذاری است. او ادامه داد: کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل معمولا بنا به درخواست کشورهای عضو، سالانه یک یا دو گزارش در مورد وضعیت کشورهای مختلف در این زمینه تهیه می کند.

اشخاپر گفت: در مورد ایران یکبار در سال 2005 این گزارش تهیه شده است و قصد آنکتاد این است که در سال 2016 نیز یک گزارش دیگر در مورد ایران منتشر کند.

او گزارش سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل را شامل 4 بخش اصلی دانست و گفت: نظام ملی علم و نوآوری، بیوتکنولوژی، نفت و انرژی و داده های آماری و شاخص های مربوط به آنها بخش های مختلف این گزارش هستند. این پروفسور هلندی ضمن اشاره به اینکه او مسئول فصل چهارم این گزارش است، گفت: ما در فصل داده های آماری به دنبال این هستیم که ببینیم چه نوع گزارش هایی توسط نظام ملی علم و نوآوری ایران تهیه می شوند، چه ارگان هایی این گزارش ها را تهیه می کنند، کتاب ها و جزوات منتشر شده در این راستا چه تعداد هستند و محتوای آنها شامل چیست و آیا در زمینه تکنولوژی های بالا یا هایتک هستند یا خیر. اشخاپر ادامه داد: ما عمدتا به دنبال منابع اطلاعاتی در زمینه علم و نوآوری و تحقیق و توسعه هستیم و این گزارش را به درخواست معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز کرده ایم.

۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۰۸:۲۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۶۶۴