اخبار

با همت منطقه ویژه علم و فناوری استان آذربایجان شرقی؛ سومین نمایشگاه فناوری های نو ربع رشیدی در حال برگزاری است

با همت منطقه ویژه علم و فناوری استان آذربایجان شرقی؛ سومین نمایشگاه فناوری های نو ربع رشیدی در حال برگزاری است
سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی در حال برگزاری است. دکتر جهانگیری در مورد شرکت کنندگان این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی میزبان 750 محصول فناورانه و 160 شرکت دانش بنیان داخلی و خارجی است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی جهانگیری، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تاریخچه برگزاری این نمایشگاه گفت: اولین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته در سال 1383 با حضور 250 شرکت دانش بنیان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز به منظور ارائه و معرفی طرح ها، ایده هاو محصولات دانش محور ازسوی شرکت کنندگان درنمایشگاه برگزار شد و شکر خدا سال گذشته نیز در خردادماه نمایشگاه دیگری با موفقیت برگزار شد. او ادامه داد: سومین نمایشگاه از تاریخ 21 آبان ماه در شهر تبریز در حال برگزاری است و ما مقدم تمام عزیزان دست اندرکار و علاقه مند را گرامی می داریم. جهانگیری به تاریخ پایان این نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: امروز آخرین روز برگزاری این نمایشگاه خواهد بود.

او موضوعاتی چون غرفه بندی به صورت تخصصی، و حضور دانشگاهها به حضور با رویکرد کارآفرین فناورانه، دستگاههای اجرایی، فرمانداری ها، انجمن های صنایع همگن  با رویکرد معرفی پتانسیل ها و نیازهای فناورانه، و نهایتا دعوت از فناوران و سرمایه گذاران خارجی را وجه تمایز این نمایشگاه با دو نمایشگاه پیشین دانست و گفت: این نمایشگاه با همت ویژه منطقه علم و فناوری ربع رشیدی و همکاری دبیرخانه شورای عالی عتف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری و موسسه آموزشی و تحقیقاتی وزرات دفاع برگزار شده است.

جهانگیری همچنین از حضور سایر مناطق ویژه علم و فناوری کشور در این نمایشگاه نیز خبر داد و گفت: منطقه ویژه خراسان رضوی، روز گذشته میهمان ما بودند و همکاران یزد و اصفهان نیز امروز به جمع ما خواهند پیوست. او همچنین از سفر و سخنرانی دکتر سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور نیز خبر داد.

جهانگیری همچنین به شرکت کنندگان داخلی و خارجی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: 160 شرکت دانش بنیان از داخل و خارج استان و همچنین از کشور جمهوری آذربایجان در این نمایشگاه حضور دارند. او بر تعداد 910 محصول فناورانه ثبت نام شده در این نمایشگاه تاکید کرد و افزود: 750 عدد از این محصولات در نمایشگاه حضور دارند.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی پارک فناوری های پیشرفته باکو و چند شرکت خصوصی دانش بنیان آذربایجانی را از شرکت کنندگان خارجی این نمایشگاه خواند و گفت: قرار بود از آکادمی علوم آذربایجان نیز عده ای به تبریز سفر داشته باشند که ظاهرا موفق به حضور نشده اند.

او گفت: برای این نمایشگاه 4 سالن تخصیص یافته است و امیدواریم توانسته باشیم فضای مناسبی را برای توسعه پایدار کشور فراهم کنیم.

۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۳۴۳