اخبار

در سومین جلسه هماهنگی ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان مطرح شد: از هماهنگی برای هفته پژوهش تا بازنگری اقدامات ستاد در راستای سیاست های ابلاغی رهبری

در سومین جلسه هماهنگی ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان مطرح شد: از هماهنگی برای هفته پژوهش تا بازنگری اقدامات ستاد در راستای سیاست های ابلاغی رهبری
سومین جلسه هماهنگی دبیران کارگروه های ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. در این جلسه موضوعاتی چون هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر هفته پژوهش، لزوم و شیوه پیاده سازی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی در فعالیت های این ستاد و هماهنگی برای جلوگیری از هم پوشانی اقدامات کارگروه ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، سومین جلسه هماهنگی دبیران کارگروه های ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان این دبیرخانه برگزار شد. در این جلسه که با حضور دبیران کارگروه های بیمه، گمرک و مالیات، ماده 3 و ماده 7 و 12 برگزار شد، در مورد تقسیم کار و هماهنگی های لازم برای برگزاری هفته پژوهش بحث و تبادل نظر صورت گرفت. دکتر حمید کاظمی، دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان در خصوص اهمیت این هفته و لزوم برگزاری هرچه بهتر آن گفت: هفته پژوهش در واقع گردهمایی تمام دست اندرکاران عرصه علم و فناوری کشور است و بنابراین بسیار ضروری است تا دستاوردهای خود را هر چه بهتر به نمایش بگذاریم تا دیگران هم از تاثیرات آنها مطلع شوند.

کاظمی با طرح موضوع برنامه ریزی دبیرخانه برای این هفته، از کلیه دبیران خواست که تا جلسه آتی بروشورها و لیست کارگاه های مورد نظر خود را اعلام کنند تا مکان مناسب برای آنها اختصاص یابد و زمان بندی های لازم نیز انجام شوند.

سپس، موضوع سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح شد. در این زمینه نیز دکتر کاظمی گفت: باید تمامی اقدامات ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان در راستای این سیاست ها بازنگری و تنظیم شوند تا در جهت سیاست گذاری های کلان کشور حرکت کرده باشیم و تکالیف محوله را به شکلی مطلوبی انجام داده باشیم. در این راستا پس از بحث و تبادل نظر، مقرر شد تا دبیران کارگروه ها، گزارش هایی از اقدامات انجام شده یا در دست اجرای خود آماده کنند و شیوه تطبیق آن با این سیاست ها را مورد بررسی قرار دهند و در جلسات آتی هماهنگی ستاد ارائه دهند.

در ادامه جلسه موضوع هم پوشانی اقدامات ستادهای مختلف دبیرخانه عتف و حتی کارگروه های مختلف ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت و در این راستا موضوعاتی چون تمرکز دبیران ستادها بر حوزه های خود و ارتباط موثر آنها با یکدیگر در حوزه هایی که احتمال هم پوشانی وجود دارد، مورد تاکید قرار گرفتند.

۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۴۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۹۹۷