اخبار

احکام برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ و تمدن با رویکرد علم و فناوری تدوین شد

احکام برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ و تمدن با رویکرد علم و فناوری تدوین شد
یازدهمین جلسه کمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه 25 آبان ماه برگزار شد. این جلسه که سومین جلسه در آبان ماه و آخرین نشست از سلسله نشست های تدوین احکام برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ و تمدن با رویکرد علم و فناوری بود، احکام 8 گانه ای را در 3 محور اصلی به تصویب رساند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، یازدهمین جلسه  کمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن دبیرخانه شورای عالی عتف روز دوشنبه 25 آبان ماه در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد. این جلسه که سومین جلسه در آبان ماه و آخرین جلسه از نشست های مربوط به تدوین احکام برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ و تمدن با رویکرد علم و فناوری بوده است، به جمع بندی نتایج جلسات پیشین پرداخت.

در این جلسه، احکام پیشنهادی دستگاه ها که پیشتر بصورت کتبی به کمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن ارائه شده بود، به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و بدین وسیله اولویت های کمیسیون در تدوین احکام برنامه ششم توسعه استخراج شد.

در ادامه نشست یازدهم این کمیسیون، احکام هشت گانه ای در 3 محور اصلی زیر به تصویب رسیدند:

1-  تعیین و تثبیت هویت ملی دینی شهروندان ایران و ترویج و توسعه فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی در سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای مسلمان و همسایه

2- تحقق جامع اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ و تمدن

3- تقویت و گسترش گفتمان تولید علم و نظریه پردازی کسب مرجعیت و رتبه نخست علمی در منطقه؛ ارتقا کیفیت و ظرفیت پژوهش و رسیدن سهم هزینه های تحقیق و توسعه به 4 درصد از درآمد ناخالص داخلی تا سال پایانی برنامه ششم در حوزه فرهنگ و تمدن

در پایان این جلسه دکتر عظمتی، دبیر کمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن، به لزوم ارائه هرچه سریعتر گزارش نهایی و ارسال احکام مصوبه به دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: تدوین دقیق و به موقع این احکام می توانند در آینده پیش روی فرهنگ و تمدن کشور بسیار موثر باشد که خوشبختانه ما این کار را به خوبی و در موقع معین به انجام رساندیم.

۲۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۸۵۷