اخبار

قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف در جلسه 136 کمیسیون دائمی این شورا: اجازه دهیم که علم و فناوری کشور فراتر از سیاست جاری کشور، سیاست خود را پیدا کند و به پایداری برسد.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف در جلسه 136 کمیسیون دائمی این شورا: اجازه دهیم که علم و فناوری کشور فراتر از سیاست جاری کشور، سیاست خود را پیدا کند و به پایداری برسد.
یکصد و سی و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. در این جلسه که با حضور اعضای این کمیسیون تشکیل شد، گزارشی پیرامون به روز رسانی سیاست ها و اولویت های پژوهش و فناوری کشور به منظور تصویب در شورای عالی عتف ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، یکصد و سی و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف روز چهارشنبه 27 آبان ماه با حضور دکتر محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورا در ساختمان وزارت علوم برگزار شد. در این جلسه گزارشی از سوی دبیر کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری کشور، دکتر فرهنگ فصیحی در مورد به روز رسانی و بازنگاری سیاست ها و اولویت های پژوهش و فناوری توضیحاتی ارائه داد.

فصیحی با اشاره به این موضوع که اولویت گذاری پیش از این در بازه های زمانی مختلف در کشور انجام شده است، گفت: با توجه به ظهور رویکردهای جدید در حوزه سیاست گذاری علم و فناوری، افزایش تعداد فعالان این حوزه و لزوم توجه بیشتر به چالش های متغیر سطح کلان کشور، به نظر می رسد که هم اکنون زمان آن است که بازنگری تخصصی دیگری از اولویت های موجود ارائه گردد. 

دبیر کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری، به 7 مرحله اجرا و سه سطح تصمیم گیری در حوزه بازنگری این اولویت ها اشاره کرد و گفت: این فرایند، فرایندی پیچیده است و نیازمند همکاری ها در سه سطح کمیسیون دائمی، کمیسیون هماهنگی و کمیسیون های تخصصی عتف است.

در ادامه هر یک از اعضا نظرات خود را ارائه کردند. دکتر شکرچی زاده از نگرانی خود در مورد غفلت از محتوا به دلیل فرم پیچیده صحبت کرد و گفت: تغییراتی که در مدیریت ها اتفاق افتاده است، لزوم به روز رسانی را مشخص می کند. او ادامه داد: نگرانم که الگوی کار اینقدر پیچیده باشد که از محتوا غفلت کنیم.

همچنین دکتر طهوری خواست که اولویت ها را محدودتر در نظر بگیرند زیرا منابع محدود هستند.

انتهای پیام

۳۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۹