اخبار

دبیر ستاد طرح های کلان ملی شورای عالی عتف: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال با جلوه تازه تری ظاهر می شویم

دبیر ستاد طرح های کلان ملی شورای عالی عتف: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال با جلوه تازه تری ظاهر می شویم
دبیر ستاد طرح های کلان ملی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این دبیرخانه از برنامه های این ستاد برای هفته پژوهش خبر داد و گفت: ستاد طرح های کلان ملی تنها ستاد این دبیرخانه است که برای دومین بار در نمایشگاه هفته پژوهش شرکت دارد. او ادامه داد: امسال با 2 نشست، 30 بروشور، 15 پوستر و 4 کتاب در هفته پژوهش حاضر می شویم.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر سیدمهدی سجادی فر، دبیر ستاد طرح های کلان ملی این دبیرخانه، ضمن ابراز آمادگی این ستاد برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش گفت: سال گذشته ستاد طرح های کلان ملی، تنها نماینده دبیرخانه شورای عالی عتف بود که در نمایشگاه هفته پژوهش شرکت کرد. او ادامه داد: مشارکت ما در این نمایشگاه از طریق نمایش برخی از آثار طرح های کلان ملی صورت گرفت. او از دعوت مدیران طرح ها در نمایشگاه سال قبل خبر داد و افزود: به منظور پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان، فضایی را به مدیران طرح ها اختصاص داده بودیم، تا ضمن معرفی طرح خود، پرسش های حاضرین را نیز پاسخ دهند. او همچنین گفت: سال گذشته مستند کوتاهی نیز برای طرح های کلان تهیه شده بود که در نمایشگاه توسط ستاد طرح های کلان به نمایش گذاشته شد.

سجادی فر از تداوم اقدامات سال گذشته این ستاد در نمایشگاه سال جاری نیز خبر داد و گفت: امسال، با جلوه تازه تری شرکت می کنیم و دبیرخانه آثاری را که در سال گذشته منتشر کرده است به نمایش خواهد گذاشت.  او ضمن اشاره به انتشار 4 جلد کتاب در حوزه طرح های کلان ملی توسط این ستاد و ارائه آن برای هفته پژوهش گفت: این کتاب ها در حوزه های روش شناسی تدوین اسناد راهبردی طرح های کلان، نقشه راه و اهمیت آن در راهبری طرح های کلان در قالب 2 جلد کتاب و مجموعه پرسش نامه ای برای تهیه فاز صفر طرح های کلان در قالب یک کتابچه است. او ادامه داد: مخاطبان این کتاب، افراد، دانشگاه ها یا سازمان هایی هستند که می خواهند طرح کلان جدید تعریف کنند و این کتاب راهنمایی است برای مطالعات فاز صفر یک طرح کلان که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. سجادی فر همچنین از انتشار یک کتاب به روز شده در معرفی طرح های کلان نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: 6 طرح کلان ملی دبیرخانه در سال گذشته اطلاعات خود را به روز کرده اند که این اطلاعات در کنار اطلاعات قبلی در یک مجلد منتشر شده است و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دکتر سجادی فر از عدم دعوت 14 طرح کلان ملی در نمایشگاه هفته پژوهش نیز خبر داد و گفت: طرح هایی را که متاسفانه قادر به جذب حامی مالی نشده بودند، برای این نمایشگاه دعوت نکردیم و این محدودیتی بود که نسبت به سال گذشته در برنامه ریزی های خود اعمال کردیم.

دبیر ستاد طرح های کلان شورای عالی عتف، به اعلام آمادگی 20 طرح کلان ملی برای حضور جدی در نمایشگاه هفته پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: تقاضای 4 نشست در حوزه حمل و نقل، صنعت و کشاورزی مطرح شده است که متاسفانه ما فقط ظرفیت برگزاری دو نشست را داریم و مجبوریم از بین این پیشنهادها، تنها 2 نشست را انتخاب کنیم.

سجادی فر همچنین از انتشار 20 بروشور تاکنون نیز خبر داد و افزود: احتمال می دهیم که 10 بروشور دیگر نیز تا روز شروع نمایشگاه آماده شود. او در پایان افزود: 15 پوستر با محتوای معرفی طرح و ارائه شناسنامه آن ها نیز تهیه شده است که در هفته پژوهش ارائه خواهد شد.

۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۱۰,۵۶۱