اخبار

دبیر ستاد اولویت گذاری و آینده نگاری شورای عالی عتف: امیدواریم برنامه های ستاد برای هفته پژوهش بتواند باری از دوش آینده پژوهی کشور بردارد

دبیر ستاد اولویت گذاری و آینده نگاری شورای عالی عتف: امیدواریم برنامه های ستاد برای هفته پژوهش بتواند باری از دوش آینده پژوهی کشور بردارد
دبیر ستاد اولویت گذاری و آینده نگاری شورای عالی عتف از انتشار 4 عنوان کتاب، 3 بروشور، یک کارگاه و یک نشست تخصصی در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و گفت: دیدگاه های افراد نسبت به آینده جهان به صورت تصویری در غرفه ستاد آینده نگاری ثبت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، عزیز علیزاده، دبیر ستاد اولویت گذاری و آینده نگاری این شورا ضمن اشاره به برنامه این ستاد برای ثبت دیدگاه های بازدیدکنندگان نسبت به روندهای آینده جهان به صورت تصویری در غرفه این ستاد، گفت: ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری آماده است تا در نمایشگاه هفته پژوهش در که در تاریخ 23 تا 26 آذر ماه برگزار می شود، افکار عمومی را نسبت به ضرورت و اهمیت آینده نگاری و شیوه های مرسوم آن در جهان آگاه کند. او ادامه داد: برای این منظور یک نشست با عنوان «آشنایی با روش شناسی تدوین سناریو و آینده نگاری در صنعت» برگزار خواهد شد.

علیزاده همچنین از برگزاری یک کارگاه تحت عنوان «آموزش نرم افزارهای کاربردی در مطالعات آینده پژوهی» نیز خبر داد و گفت: این کارگاه برای علاقه مندان آینده پژوهی بسیار آموزنده خواهد بود.

دبیر ستاد آینده نگاری شورای عالی عتف همچنین در خصوص تهیه 3 عنوان بروشور توسط این ستاد نیز اطلاعاتی ارائه کرد و افزود: این بروشورها  با عنوان های «معرفی ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری»، «خلاصه نشست تخصصی ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری» و «معرفی برخی از کتاب های حوزه آینده پژوهی» تهیه شده اند که در نمایشگاه توزیع خواهند شد.

علیزاده همچنین بر انتشار 4 عنوان کتاب نیز تاکید کرد و گفت: این کتاب کلان روندهای کلی شکل دهنده به آینده، کلان روندهای حوزه های دفاع، حمل و نقل و اقتصاد را شامل خواهند بود که امیدواریم نظر علاقه مندان و تصمیم گیرندگان را به خود جلب کنند . او در پایان گفت: امیدواریم تمام برنامه ها بتوانند باری از دوش آینده پژوهی کشور بردارند.

۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۰۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۰۱۶