اخبار

دکتر حمید کاظمی: همه برنامه های ستاد دانش بنیان دبیرخانه شورای عالی عتف برای هفته پژوهش کاربردی هستند

دکتر حمید کاظمی: همه برنامه های ستاد دانش بنیان دبیرخانه شورای عالی عتف برای هفته پژوهش کاربردی هستند
دبیرستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان دبیرخانه شورای عالی عتف از کاربردی بودن برنامه این ستاد در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و گفت: در هفته پژوهش 3 کارگاه، یک نشست و یک پانل برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دکتر حمید کاظمی، دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان این شورا، با تاکید بر لزوم حضور حداکثری این ستاد در نمایشگاه هفته پژوهش گفت: با توجه به ضرورت حرکت اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان، ستاد تجاری سازی شورای عالی عتف نیز حضور جدی خواهد داشت.

کاظمی از مشارکت تمامی کارگروه های این ستاد در برنامه های هفته پژوهش خبر داد و افزود: 3 کارگاه آموزشی در حوزه های مدیریت ریسک کسب و کارهای دانش بنیان، مالکیت فکری شرکت های دانش بنیان به طور قطعی برگزار خواهند شد.

دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان شورای عالی عتف در مورد برگزاری یک نشست تخصصی تحت عنوان «ثبت اختراع در ایران» توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این نشست با سخنرانی یکی از صاحبنظران این حوزه انجام خواهد شد.

 او از برگزاری یک پانل تخصصی تحت عنوان «خصوصی سازی موسسات پژوهشی؛ امکان ها و مطلوبیت» نیز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بنا به ماده 4 آئین نامه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، شورای عالی عتف مسئولیت تهیه لیستی از موسسات پژوهشی دولتی غیرحاکمیتی و معرفی آنها به سازمان خصوصی سازی را دارد، در ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان تصمیم به برگزاری این پانل گرفتیم. او ادامه داد: واگذاری موسسات پژوهشی دولتی یکی از چالش برانگیزترین وظایف شوراست. بنابراین یکی از مشکلات اساسی پیش روی جامعه علمی کشور در این پانل به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

دکتر حمید کاظمی همچنین از اطلاع رسانی در این زمینه خبر داد و گفت: اطلاع رسانی در حوزه های آشنایی با انواع شرکت های دانش بنیان، معرفی ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان دبیرخانه شورای عالی عتف، مدیریت ریسک و بیمه شرکت های دانش بنیان و ضرورت و فرایند مدیریت ریسک در این شرکت ها در هفته پژوهش ارائه خواهد شد.

کاظمی در پایان به چاپ پوسترهایی پیرامون وظایف دبیرخانه شورای عالی عتف در اجرای قانون شرکت های دانش بنیان و معرفی کارگروه های تخصصی ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: محتویات تمام برنامه های ستاد دانش بنیان بسیار کاربردی خواهند بود.

۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۴۱۱