اخبار

دبیر ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری دبیرخانه شورای عالی عتف: به زودی فراخوان برگزاری پانل تخصصی ستاد برای علاقه مندان ارسال خواهد شد

دبیر ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری دبیرخانه شورای عالی عتف: به زودی فراخوان برگزاری پانل تخصصی ستاد برای علاقه مندان ارسال خواهد شد
دبیر ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی عتف از برگزاری یک پانل تخصصی و دو نشست توسط این ستاد، ارائه 2 کتاب در حوزه اقتصاد علم، فناوری و نوآوری و یک گزارش تخصصی در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، در حاشیه پنجمین نشست هم‌اندیشی دبیران ستادهای دبیرخانه این شورا مهندس رضا زرنوخی، دبیر ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری ضمن تاکید بر لزوم کاربردی بودن محتوای برنامه های مربوط به نمایشگاه هفته پژوهش، از برگزاری یک پانل تخصصی و دو نشست توسط این ستاد خبر داد و گفت: موضوع پانل تخصصی، «مکانیزم‌های تجاری‌سازیِ فناوری در ایران» و موضوع نشست‌های تخصصی «کمّی‌سازی هزینه‌های تحقیق و توسعه در کشور» خواهد بود.

زرنوخی، در مورد چاپ دو کتاب توسط ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری دبیرخانه شورای عالی عتف در نمایشگاه هفته پژوهش نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: 2 عنوان کتاب «گزینه های سیاستی و ابزارهای تامین مالی نوآوری؛ راهنمای عملی برای تامین مالی شرکت‌ها در مراحل اولیه فعالیت» و «تدوین راهنمای ملی اندازه‌گیری هزینه‌های تحقیق و توسعه در ایران» برای هفته پژوهش آماده ارائه خواهند بود. همچنین گزارش تخصصی «خلاصه وضعیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ایران» نیز در دست تهیه و انتشار است.

او همچنین از تهیه و انتشار 3 پوستر با مضامین معرفی ستاد اقتصاد علم، وضعیت تحقیق و توسعه جهانی و چرخه تامین مالی تحقیق و توسعه نیز خبر داد و گفت: همزمان با این سه عنوان پوستر، اطلاعات ستاد و مشخصات و زمان برگزاری نشست و کارگاه ستاد (در قالب بروشور و استند) در نمایشگاه هفته پژوهش در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد اقتصاد علم، فناوری و نوآوری در پایان گفت: به زودی فراخوان برگزاری پانل تخصصی ستاد برای علاقه‌مندان ارسال خواهد شد.

۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۴,۰۵۸