اخبار

نشست خبری معرفی برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد.

نشست خبری معرفی برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد.
مهندس مصطفی کاظمی رئیس ستاد هفته ملی پژوهش و فناوری دبیرخانه شورای عالی عتف طی یک نشست خبری برنامه های این هفته دبیرخانه شورای عالی عتف را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نشست خبری معرفی برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد.

مهندس مصطفی کاظمی رئیس ستاد هفته ملی پژوهش و فناوری دبیرخانه شورای عالی گفت: طبق برنامه ریزی بعمل آمده قرار است امسال دبیرخانه شورای عالی و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بصورت واحد و در یک غرفه در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری حضور یابند.

وی در خصوص نحوه حضور در نمایشگاه افزود: حدود 15 طرح کلان ملی که جنبه محصول محور دارند از جمله پلت فرم خودرو نوع B، هواپیمای مسافربری (به صورت ماکت) در غرفه دبیرخانه شورای عالی عتف در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ارائه و معرفی خواهد شد.


کاظمی از حضور مناطق ویژه علم و فناوری استان های یزد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، بوشهر و اصفهان در غرفه دبیرخانه شورا خبر داد و گفت: همچنین ستادهای تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان، نظام یکپارچه پایش و ارزیابی، طرح های کلان پژوهش و فناوری، آینده نگاری و اولویت گذاری و اقتصاد علم و فناوری و نوآوری در غرفه دبیرخانه حضور خواهند داشت.  

وی افزود: برگزاری 8 نشست تخصصی و چهار کارگاه آموزشی در زمینه های ثبت اختراع و مالکیت فکری، مدیریت ریسک کسب و کارهای دانش بنیان، آشنایی با روش های ارزیابی تحقیق و توسعه و آموزش نرم افزارهای کاربردی در مطالعات آینده پژوهی را به عنوان بخش دیگری از برنامه های دبیرخانه شورای عالی عتف در نمایشگاه هفته پژوهش امسال اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد آینده نگاری که یکی از ستادهای فعال در دبیرخانه شورای عالی عتف به شمار می آید در هفته پژوهش، مطالعه روند کلان هایی که در حوزه های مختف در دنیا رخ می دهند را رونمایی خواهد کرد که این روند کلان ها در زمینه هایی همچون انرژی، صنایع دفاعی، حمل و نقل و اقتصاد است که رخدادهای 50 سال آینده این حوزه ها را پیش بینی می کند و ما می توانیم از نتایج این روند کلان ها در حوزه های پژوهشی و فناوری کشور استفاده کنیم.

رییس ستاد هفته ملی پژوهش و فناوری شورای عالی عتف همچنین به برگزاری جشنواره عکس و کاریکاتور با موضوعات علمی و فناوری در هفته پژوهش امسال اشاره کرد و گفت: بعد از اعلام فراخوان، تعداد 94 اثر کاریکاتور و حدود 80 اثر عکس به دبیرخانه ارسال شد که در روز 23 آذرماه شاهد معرفی و تجلیل از آثار برتر این جشنواره خواهیم بود.

دکتر سیدمهدی سجادی فر رییس ستاد هفته ملی پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور نیز در این نشست، رونمایی از 30 عنوان کتاب جدید در حوزه های مختلف علمی را از جمله برنامه های این مرکز در هفته پژوهش عنوان کرد.

سید مهدی سجادی فر افزود: گروه های شش گانه مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور که در زمینه های سیاست علمی، علم سنجی، آینده پژوهی، علم و جامعه، علم و اقتصاد و اخلاق علم فعال هستند در نمایشگاه هفته پژوهش امسال، میزهای تخصصی تشکیل خواهند داد و جدیدترین دستاوردهای علمی این حوزه ها را به مخاطبان معرفی خواهند کرد.

برنامه های هفته پژوهش و فناوری سال 94 از روز یکشنبه 22 آذرماه تا جمعه 27 آذرماه برگزار خواهد شد و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی نیز در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برپا می شود.

۱۷ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۰۹۳